بایگانی‌ها ضوابط و استانداردهای طراحی رستوران تجهیزات آشپزخانه صنعتی آرمان02166816854 | memarinavaz

بایگانی‌ها ضوابط و استانداردهای طراحی رستوران تجهیزات آشپزخانه صنعتی آرمان02166816854 | memarinavaz

در هر یک از غرفه ها غذاهای خاص و دسرهای گوناگونی ارائه می شوند و معمولا همه غذاهایی که در این مجموعه ارائه می شوند، قیمت مناسبی دارند و سریع برنامه فیزیکی رستوران سرو می شوند. محل نشستن برای همه غرفه ها یک سالن مشترک می باشد و هر غرفه برای دریافت هزینه غذا، صندوقی مجزا دارد. فود کورت ها معمولا در ساختمان های تجاری بزرگ، مثل پاساژها ایجاد می شوند. این موضوع نیز ممکن است بسیار ابتدایی و پیش پا افتاده به نظر برسد اما بسیار اهمیت دارد.

  • طراحی منو شامل انتخاب آیتم‌ها، نحوه نوشتن منو و طراحی بصری آن می‌شود.
  • برای مثال، زمانی که وارد یک رستوران آسیایی می‌شوید، اگر طراحی داخلی رستوران شباهتی با رستوران‌های آسیایی نداشته باشد؛ ماندگاری طعم غذا نیز در ذهن شما چندان طولانی نخواهد بود.
  • یکی از نکات بسیار مهم دیگر در طراحی رستوران این است که از کف‌پوش مناسب استفاده کنید تا میزان سروصدای تردد کاهش یابد.
  • طراحی یک آشپزخانه صنعتی در تالار رستوران، مثل تالار عروسی، حائز اهمیت است.
  • می توان برای تخصیص فضای مناسب و طراحی پلان آشپزخانه صنعتی، از دسته بندی تجهیزات استفاده نمود.

نحوه چیدمان فضای غذاخوری، دکوراسیون داخلی رستوران، رنگ دیوار، نورپردازی، مبلمان، میز، موسیقی و بسیاری موارد دیگر نقش مهمی در انتخاب سبک و طراحی رستوران دارند. بنابراین حتی اگر کیفیت غذا مهم‌ترین مسئله در مدیریت یک رستوران باشد، همچنان برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در مورد دکوراسیون را نیز نباید فراموش کرد. مشخص کردن جامعه مشتریان هدف به شما در انتخاب درست سبک طراحی کمک خواهد کرد. همانطور که طراحی داخلی رستوران ها از استانداردهای خاصی برخوردارند، برخی ضوابط و استانداردهای طراحی رستوران نیز وجود دارند که باید برای آشپزخانه مد نظر قرار گیرند. طراحان باید پیش از طراحی آشپزخانه رستوران ها، به کارایی فضا، سادگی، سهولت نظارت بر کار، انعطاف پذیری، سهولت در رعایت اصول بهداشتی، جریان پرسنل و مواد غذایی و …

سرویس بهداشتی در ضوابط طراحی رستوران و کافی شاپ

افتتاح و راه اندازی یک رستوران موفق به ده ها عوامل مختلفی بستگی دارد، از مدیریت گرفته تا دکور، رفتار کارکنان، غذا، موقعیت مکانی و منطقه ای نقشی ایفا می کنند. یکی از این عوامل که در کنار کیفیت غذا بیشترین تأثیر را دارد، محیط رستوران است که 85% مردم رستوران برو به آن توجه میکنند. طراحی پلان باید به نحوی باشد که از خطوط اصلی و استانداردهای صنعت رستوران داری پیروی کند و در عین حال مطابق با محتوا و ماهیت طراحی شده رستوران باشد. در طراحی رستوران و پلان باید مفاهیم حرکت شناسی زیستی را در تعیین محدوده راهروها و فضای مورد نیاز برای نشستن و حرکت کردن میهمان و پرسنل مورد استفاده قرار داد. همچنین در طراحی و چیدمان آشپزخانه بیشترین کاربرد از حداقل مساحت را مد نظر قرار دهید.

تجهیز رستوران هتل

این تابلو باید به گونه ای قرار بگیرد که در روز و شب، به خوبی قابل رویت باشد از همین روی نورپردازی تابلوی رستوران و نورپردازی داخلی آن باید به دقت صورت بگیرد. انتخاب رنگها در طراحی محوطه، طراحی نمای رستوران و طراحی داخلی باید با دقت صورت بگیرد. رنگ‌های داخل رستوران غالبا باید از رنگ‌های گرم انتخاب شوند که بتوانند در افزایش اشتها نقش داشته باشند. فضای یک رستوران هر چقدر خاص تر باشد و بتواند کنجکاوی طراح را برانگیزد، نشان دهنده عملکرد موفقیت آمیز طراح است. اما نباید این مسئله را از یاد برد که رستوران در عین زیبا بودن باید بتواند منجر به احساس خوشایند و آرامش در فرد شود. اگر این امر در طراحی مورد توجه قرار بگیرد، می‌توان انتظار داشت که افراد بارها و بارها به آن رستوران مراجعه کنند.

آشنایی با ضوابط طراحی رستوران

بهتر است اشیای خطرناک، آتش‌افروز و نوک‌تیز تا حد امکان از فضای نشستن و رفت‌وآمد مشتریان دور باشد. یکی از نکاتی که در طراحی نمای بیرونی رستوران اهمیت دارد این است که مشتری با مشاهده آن تقریبا بداند که قرار است وارد چه فضایی شود. آیا ورود به این مکان نیاز او را برطرف می‌کند؟ از سوی دیگر نمای بیرونی بهتر است فضای داخلی رستوران را کاملا عریان نکند و تا حدی حس کنجکاوی مشتری را برای ورود برانگیزد. در نتیجه بوی غذا و دود باید خیلی سریع از فضای رستوران خارج شود؛ بنابراین باتوجه‌به حضور افراد زیاد در رستوران، باید سیستم تهویه مناسبی ایجاد کنید که هوا را تازه و مطبوع نگه دارد.