چگونه در فارکس حساب باز کنیم؟

اگر انواع بروکرها در فارکس حسابهای کوچک یا خرد را با اهرم بسیار بالا، اغلب به صدها نفر ارائه دهند، به احتمال زیاد آنها یک میز معامله هستند. پیش از خواندن ادامه مطلب بهتر است با این نکات و اصطلاحات کندل استیکها آشنا باشید. با تمام این تفاسیر، اگر دوراهی دی دی یا ان دی دی پیش روی شما قرار گرفته است، ما در ادامهی این مطلب، به بررسی جوانب مثبت و منفی DD پرداختهایم تا راحتتر با بروکری که برای شما مناسبتر است، آشنا شوید. در یک معامله طبیعی دو چیز با هم معاوضه می شوند. میز معامله ضروری است زیرا کارگزار در حال جمعآوری موقعیتها برای رسیدن به حداقل لات برای معامله با بازارسازان خود است. در مورد تضاد منافع احتمالی برای یک کارگزار با میز معامله که در آن کارگزار طرف مقابل معامله مشتری است اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد.

رنگ کندل در این الگو مهم نیست و کندل چکش هم میتواند صعودی باشد و هم نزولی. از این رو دانستن روشهایی که بروکرها از طریق آنها اقدام به کلاهبرداری میکنند، میتواند به ما در تشخیص آنها کمک کند. دقت داشته باشید که بسیاری از بروکرهایی که در سطح جهانی جزو بهترین بروکرها به حساب میآیند، عملا در ایران هیچگونه فعالیتی (به دلیل تحریمها) ندارند. همانطور که همه ما میدانیم دانش و آگاهی یک سلاح قدرتمند است؛ بنابراین اگر میخواهید معاملهگر قدرتمندی باشید باید تصمیمات عاقلانهای در انتخاب نوع بروکر مد نظرتان بگیرید. در ابتدا این درک را ازین مقاله داشته باشید که محتوا پیرامون رگوله بودن یا تنظیم مقررات مالی نیست و بر اساس داده ها ومعیار های دیگر اعتبرا یک بروکر را می سنجیم.

یکی از چالشهای مهمی که ایرانیان برای معامله در بازار فارکس با آن مواجه بوده و هستند این است که بسیاری از بروکرهای معتبر در سطح جهانی به دلیل تحریمها حاضر به ارائه خدمات به کاربران ایرانی نیستند. البته ناگفته نماند که FOREXer به کاربران ایرانی نیز خدمات ارائه می دهد و زیر نظر سازمان های مالی کشور نیوزلند می باشد. کاربران میتوانند درخواست و سؤالات خود را در صفحه “تماس با ما” در وب سایت نیز ثبت کنند. که اطلاعات صحیح نبود میتوانید با کلیک روی ویرایش اطلاعات را تصحیح کنید. این به شما این امکان را میدهد که سود و زیان خود را با قیمتهای معامله شده خود پاک کنید، نه اینکه P/L معاملاتی خود را با هزینه کمیسیونهایی که باید پرداخت کنید کاهش دهید. در بخش خودش بیشتر در این خصوص صحبت خواهیم کرد (( اینکه میگم پست آموزشی ممکنه طولانی بشه بخاطر همین بحث هاست ))، بازهم از شما خواهش میکنم که اگر میخواهید آموزش فارکس رو بصورت کامل و دقیق ببینید هر پست آموزشی رو بصورت کامل و تا انتها دنبال کنید و با طولانی شدن یک پست از اون خارج نشین و ادامه بدید به مطالعه کردن. و همچنین آموزش های استانداردی که در در سایت خودش منتشر می کند، محقق شده است.

با استفاده از این مزیت شما قادر خواهید بود شاخص ها و ابزارهای تجاری مورد نظر خود را به این پلتفرم اضافه کنید. برای استفاده از حساب کپی تریدینگ باید به یکی از پلتفرم های موبایل تریدر یا متاتریدر 4 نیاز است. یعنی اگر قیمت از روی حد زیانِ تریدر پرش کرده بود تریدر، متحمل زیانهای پیش بینی نشده میشود ولی در صورتی که از روی حد سود، جامپ رخ داده بود سود اضافه به تریدر داده نمیشود. اگرچه این ارقام توسط معامله گران به رسمیت شناخته می شود، اما تا حدی به دلیل پدیده پیش بینی خودسازی است. با توجه به این یکی از اساسی ترین عوامل در موفقیت یک معامله گر توانایی تحلیل و ارزیابی بازار می باشد چرا که معامله گران با تحلیل بازار، نوسانات قیمت را پیش بینی می کنند و بر اساس این پیش بینی در بهترین شرایط اقدام به خرید یا فروش ارز موردنظر خود می کنند و تنها انجام معامله به این روش منجر به سود دهی و موفقیت معامله گر می شود. گاهی اوقات ممکن است کارگزار به سرعت معامله را با مشتری دیگری که معامله ای در جهت مخالف انجام داده است مطابقت داده باشد. با توجه به بزرگی بازار فارکس و حجم بسیار بالایی از معاملات که طی 24 ساعت شبانه روز در آن انجام می شود، بدون شک در نظر گرفتن ساعاتی که بیشترین حجم معاملاتی را پوشش می دهند می تواند سود حاصل از معاملات را نیز افزایش داد.

این ممکن است در محیط میز معامله اتفاق بیفتد، اگرچه ممکن است لزوما اینگونه نباشد. اگر این اتفاق خیلی زیاد برایتان پیش میآید شاید بد نباشد که کارگزار دیگری را پیدا کرده و او را امتحان کنید. روی دکمه معامله کلیک میکنید اما متوجه میشوید که قیمت معمولا بر خلاف شما تغییر کرده است و از شما پرسیده میشود که آیا همچنان میخواهید معامله را انجام دهید یا خیر. بنابراین، معمولا معاملهگران کوتاهمدت با فرکانس بالاتر به محدودترین اسپرد پیشنهادی/ درخواستی نیاز دارند. برخی از کارگزاران با میز معاملات خدمات شخصیسازیشدهتری را ارائه میکنند که میتواند مشکلات را حل کند یا به سؤالات مشتریان پاسخ دهد. پاسخ میتواند بله باشد یا خیر!

با این وجود این قضیه از اهمیت الگوهای کندل استیک بازگشتی کم نمیکند. الگوی کندل استیک مرد به دار آویخته شده یا هنگینگ من یکی دیگر از الگوهای کندل استیک بازگشتی است که از نظر ظاهری شبیه به الگوی چکش است اما بعد از یک حرکت صعودی در بازار ظاهر میشود. نام مرد دارآویز به خاطر شکل ظاهری این الگو است. کندل استیک صعودی (Bullish): زمانی که قیمت پایانی بیشتر از قیمت آغازین باشد، به کندل شکل گرفته، کندل استیک صعودی گفته میشود. کندل استیک نزولی (Bearish): زمانی که قیمت پایانی کمتر از قیمت آغازین باشد، به کندل شکل گرفته، کندل استیک نزولی گفته میشود. شکل دیگری از درآمد برای این کارگزاران، اسپرد پیشنهاد و درخواست است. از نظر اسپرد محدود بین پیشنهاد و درخواست احتمالا شکست دادن کارگزاران با مدل میز بدون معامله بسیار دشوار خواهد بود. انتخاب کارگزاری با اسپردهای کم و تعهد به پرداخت کارمزد یا انتخاب بروکر با اسپرد بیشتر بدون نیاز به پرداخت کارمزد کاملا به عهده شما است. بیشتر موسسات فقط برای حداقل لاتهایی که برابر با مضربی از لاتهای استاندارد K ۱۰۰ است قیمتهای محدودی را اعلام میکنند. تطبیق معاملات مشتری به او این امکان را میدهد که در معاملات با حجم بیشتر، سود کمی بر حسب پیپ کسب کند.

بیایید ابتدا به اندازه معاملات نگاه کنیم. سرعت اجرای معاملات و عدم لغزش نرخ و ارائه بهترین نرخ ممکن، از پارامتر های کیفیت خدمات معاملاتی هستند که می بایست در طول زمان و توسط نرم افزار های خاص اندازه گیری شوند. به گزارش «کالاخبر» به نقل از پیام پتروشیمی؛ اکنون بورس کالای ایران به عنوان محلی مطمئن و شفاف برای انواع معامله ها جایگاه واقعی خود را در بازار سرمایه و در نگاهی کلان در اقتصاد کشور به دست آورده است و معامله انواع محصولات نفتی و پتروشیمی در این بورس به طور منظم و شفاف در حال انجام است و با توجه به آمارهای موجود، حجم معامله ها Deltafx چیست در سال های اخیر افزایش یافته و رانت در برخی محصولات کاهش محسوسی را تجربه کرده است شرط اول موفقیت تراکنشهای مالی – دسترسی به اینترنت ثابت و سریع ممکن بود در مورد این نیاز صحبت نکنید ، اما سرنوشت پول شما اغلب به کیفیت ارتباطات و ثابت بودن آن بستگی دارد. آنها برای یافتن خریدار یا فروشنده مناسب و برای تکمیل معامله با بروکر خود تماس می گیرند. سپس از شما یکسری اطلاعات دیگر میخواد که باید با دقت آنها را بفرست تا از سمت سایت تایید شود.در مرحله آخر با گفتوگو مقدار پولی که را که نیاز دارید را به ایران بورس آنلاین اعلام کنید و برای آنها واریز کنید تا عملیات انتقال برای شما انجام شود.

این امر نه تنها به ما دید بهتری از آینده کاری خواهد داد، بلکه به طور مستقیم بر روند معاملهگری و سود و ضرر ما در آینده تاثیر مستقیم بروکر اصلی فارکس میگذارد. توجه کنید در مقابل بروکر های “Dealing Desk “ بروکر هایی که حساب هایی به حالت اسپرد شناور دارند که به آنها “No Dealing Desk” یا به اختصار NDD گفته میشود، برای ارائه قیمت به شما بین پشتیبان های خود کمترین قیمت و رقابتی ترین را انتخاب میکنند و شما را مستقیم به پشتیبان خود وصل کرده و خود صرفا هزینه کمیسیون یا اسپرد را در این معامله بدست می آورند و حق هیچ گونه تصرف و دخالت در قیمت و حساب را ندارند، با این توضیح به وضوح روشن شد که بروکرهای NDD بهترین گزینه برای انتخاب هستند چون هم عدد کمتری برای اسپرد از شما گرفته و هم دخالت کمتری در معامله دارند . با این حال آنها قیمت را به طور مستقیم به مشتری منتقل نمیکنند.

این یعنی به سادگی قیمت پیشنهادی را کاهش میدهد و قیمت درخواستی را افزایش میدهد. برخی از کارگزاران برای چنین معاملاتی کارمزد دریافت می کنند در حالی که برخی دیگر اسپردها، کارمزد یا حاشیه سود را افزایش می دهند. اما معنای این عبارت آن است که به جای انجام معاملات اصلی بر روی خدمات، از تغییر ارزش هر کدام از این خدمات سود حاصل میشود. حال می توانیم با یک عمل ضرب، ارزش یک پیپ تغییر در قیمت را محاسبه کنیم. از آنجایی که اسپردها ثابت نیستند، تمایل زیادی برای افزایش قابل توجه ارزش آنها وجود دارد. اینها به تعداد دفعات معامله و نوع خدماتی که میخواهید بستگی دارد. با افتتاح حساب فارکس از نوع ارزهای دیجیتال میتوان به معامله بیش از ۴۰ ارز دیجیتال مشهور جهان پرداخت. با توجه به اینکه ترید فارکس، ماخوذات خارج از بورس و ارز های دیجیتال در این بروکر ها بر اساس مارجین است، مقدار قابل توجهی ریسک مطرح است و این ریسک محدود نیست.

معامله گران همچنین می توانند کتابخانه ای از بازده گذشته بروکر را مشاهده کنند که پیشنهاد بسیار خوبی است. اگر یک تحلیلگر واقعی هستید استفاده از حساب r trader به شما عزیزان پیشنهاد میشود. به عنوان مثال با استفاده از قیمت بالا فرض کنید یک مشتری ۱ میکرو لات را با قیمت ۱.۲۶۸۰ خریداری میکند، سپس قیمت کارگزار به میزان ۱.۲۵۶۵/ ۱.۲۵۸۵ تغییر میکند و مشتری دیگر یک لات خرد را با قیمت ۱.۲۵۶۵ میفروشد. بنابراین معاملات شما با معاملات افراد یا نهادهای دیگر و با شفافیت کامل در ارتباط هستند. معاملات فارکس به واسطهی بروکرها انجام میشود و معمولاً خدمات فرعی بروکرها با هم تفاوت دارند؛ بنابراین ممکن است یک بروکر امکان مبادله صرف بیتکوین را فراهم کرده باشد، اما از طریق ثبت نام در یک بروکر دیگر، بتوان به غیر از بیتکوین، برخی دیگر از رمزارزها را نیز مبادله کرد. با استفاده از جدول زیر میتوانید خلاصهای از نوع سیگنالهای الگوهای کندل استیک بازگشتی ببینید.

این میتواند به عنوان مزایایی از انواع بروکرها در فارکس با مدل میز معامله تلقی شود، اما به نظر میرسد که اختلاف نظر عمدتا در جنبه اخلاقی است. وجود یک میز معامله در مقایسه با میز بدون معامله به معاملهگران خرده فروشی اجازه میدهد به اسپردهای پیشنهادی/ درخواست دسترسی داشته باشند که بسیار محدودتر از حد معمول قبلی است. در حالی که اکثر کارگزاران میز معاملات اسپردهای مجموعهای را ارائه میدهند، آنها از کارگزاران NDD گستردهتر هستند. اما برخی بروکرها بودند که از هم صحبتی با پشتیبانی آنها لذت بردم. با این حال، اگر استراتژیهای معاملاتی شما بیش از حد سودآور باشند، ممکن است مسدود شوند . ارائه دهندگان نقدینگی این کارگزاران ۲۴ ساعت شبانه روز و ۵ روز هفته باز هستند زیرا معمولا در لندن، نیویورک و توکیو میز معاملاتی دارند. معمولا کارگزاران بدون میز معامله حسابهایی با موجودی اولیه حداقل حدود ۱۰ هزار ارائه میدهند، برخی از آنها مبالغ حتی بالاتری مانند ۲۵ هزار را درخواست میکنند. معمولا اسپرد پیشنهاد/ درخواست با توجه به شرایط بازار و انواع بروکرها در فارکس متفاوت است.

بروکرها در بازار فارکس دقیقاً شرایطی مشابه با انواع صرافی متمرکز در بازار ارز دیجیتال دارند. کارگزاران دارای میز نمایندگی (Dealing Desk) معمولا خدمات خود را به مشتریان خردهفروشی ارائه میدهند که با لاتهای کوچک یا خرد معامله میکنند که در هیچ کارگزاری میز معامله در دسترس نیست. معمولا این جنبه به خوبی تبلیغ نمیشود، اما اگر کارگزار سفارش لاتهای خرد و مینی ارائه دهد، به ناچار میز معامله دارد. در این صورت مینی و میکرو لاتها مورد توجه قرار نمیگیرند. در خصوص راحتی استفاده از وبسایت فارسی در ناحیه کاربری به نظر میرسد آمارکتس ساده تر است و بعد از آن فیبو گروپ ، USGFX ، لایت فارکس و روبو فارکس قرار دارند.