مشتری‌مداری به سبک کرمان‌موتور | پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز

او به پیگری‌های متعددش از سازمان مرکزی کرمان‌موتور هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «بیش از 10 بار این روند تکرار شده است که با اپراتور تماس گرفته‌ام. او مشکل را ثبت کرده، سپس به کارشناس ارجاع داده است. کارشناس شرح اتفاقات را شنیده و قول پیگیری داده اما هیچ خبری نشده است. باز تماس گرفته‌ام و همه این مراحل را طی کرده‌ام بدون کوچک‌ترین نتیجه‌ای.»

شبانکاره ادامه می‌دهد: «جالب است که شرکت اصرار دارد خودرو را تحویل بگیرم در حالی که همه خودروسازان دنیا در این شرایط، خودروی دیگری به مشتری تحویل می دهند. کرمان موتور نه تنها حاضر نیست خودرو را جایگزین کند، بلکه اصرار دارد آن را تحویل بگیرم!»

انتهای پیام



منبع

این شهروند ادامه می‌دهد: «وقت شعار، کرمان‌موتور از مشتری‌مداری دم می‌زند اما در عمل، وقت و اعصاب و دارایی مردم هیچ ارزشی برای این شرکت ندارد. می‌خواهند مجبورم کنند یک اتومبیل معیوب را تحویل بگیرم تا همه مسئولیت‌ها را از خود ساقط کنند و وقتی هم که اعتراض می‌کنم، به بندهای قرارداد ارجاع می‌دهند.»

هیراد شبانکاره با اشاره به مفاد قرارداد خرید خودرو، آن را قرارداد ترکمان‌چای می‌خواند که به مشتری تحمیل می‌شود و اغلب مردم هم به امید صاحب خودرو شدن، آن را امضا می‌کنند. از جمله در بند 38 این قرارداد آمده است: «مشتری با امضای این قرارداد کافه اختیارات اعم از خیار غبن هرچند فاحش و خیار تخلف از شرط را از خود سلب و ساقط می‌نماید.» به این ترتیب کرمان‌موتور، حتی این حق را برای مشتریان خود قائل نیست که نسبت به عدم انجام تعهداتش، شکایت یا قرارداد را فسخ کنند!

شبانکاره از طرح شکایت‌های بی‌نتیجه نزد سازمان صمت و سازمان حمایت هم خبر می‌دهد و می‌گوید: «من به عنوان یک مشتری کرمان‌موتور خود را بی‌پناه می‌دانم و هیچ چاره‌ای جز استمداد از رسانه‌ها ندارم. امیدوارم شما بتوانید از این شرکت بپرسید چرا هیچ ارزشی برای مشتریان خود قائل نیست و به این سادگی او را بازیچه اشتباهات خود کرده است.»  

این مشتری مغبون کرمان‌موتور می‌گوید: «یک روز بعد از این‌که گیربکس خودرو قفل کرد، از نمایندگی تماس گرفتند و گفتند خودرو آماده است اما باز یک ساعت بعد، دوباره همان مشکل ایجاد شد و تا امروز هم مکانیک‌های نمایندگی نتوانسته‌اند عیب خودرو را پیدا کنند.»

طبق این قرارداد، خودرو باید در اسفند گذشته تحویل داده می شد اما با گذشت 4 ماه از موعد تحویل، خریدار هنوز نتوانسته از وسیله نقلیه‌اش استفاده کند

«با پرداخت 400 میلیون تومان نقد و 8 چک 7 میلیون تومانی، بعد از 4 ماه تاخیر جک اس 5 خود را تحویل گرفتم اما همان روز و در محوطه نمایندگی، در حالی که در حال تست خودرو بودم، گیربکس اتوماتیک گیر کرد و از 18 خرداد تا همین الان درگیر تعمیر و تحویل خودرویی هستم که به اسم صفر کیلومتر خریده‌ام.» این را یک شهروند در تماس با تحریریه انصاف نیوز می‌گوید.