سامانه یکپارچه خودرو به تنش‌های بازار دامن می‌زند – قدس آنلاین | پایگاه خبری

این کارشناس صنعت خودرو گفت: بنابراین به نظر می‌رسد بازار خودرو با شدت بیشتری متشنج بماند و شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم. بازار نسبت به موضوع واردات خودرو بی‌تفاوت شده است زیرا تصمیم‌گیری درخصوص آن بسیار کند بود و اخبار واردات نیز تأثیرات ضد تورمی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سامانه یکپارچه به تنش‌های بازار دامن میزند و استفاده از این روش برای مدیریت بازار بسیار ناصحیح است.

وی با تاکید بر اینکه فروش خودرو در سامانه یکپارچه منجر به افزایشی شدن قیمت خودرو می‌شود، افزود: به دلیل تورم موجود در کشور به طور کلی قیمت خودرو افزایشی است و همچنین تجمیع توزیع خودرو در سامانه یکپارچه به نحوی که با دفعات محدودی در سال خودرو عرضه شود، منجر به تنش‌های مقطعی در بازار می‌شود. پیش از این با پیش فروش شرکت‌ها تنش بازار کمی کنترل می‌شد که اکنون این اتفاق نخواهد افتاد.

زاوه با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بازار خودرو در ماه‌های اخیر شدت تورمی بالایی داشته باشد، افزود: از طرفی قدرت خرید مردم کاهش قابل توجهی داشته است که منجر به تشدید رکود در بازار می‌شود، بنابراین با وجود آنکه بازار با افزایش قیمت مواجه می‌شود رکود نیز خواهد داشت.

به گزارش قدس آنلاین، فربد زاوه درخصوص تأثیر عرضه خودرو در بورس بر بازار، اظهار کرد: خودروهایی که در بورس عرضه شد محدود و شامل خودروهای مونتاژی بهمن و کرمان موتور بود. عمده بازار خودرو که تعیین کننده قیمت‌ها است در سامانه جامع تجارت عرضه شده است.

منبع: ایمنا



منبع