دوره تکنسین داروخانه

آشنایی با کورتون ها و نحوه و میزان مصرف و عوارض هر کدام از آن ها و تداخلات دارویی بررسی می شوند. رده های دارویی، موارد مصرف، منع مصرف و تداخل دارویی جهت تکنسینهای محترم داروخانه توضیح کامل داده میشود . نامهایی که داروها در کل دنیا به آن مشهور هستند (ژنریک ) را فرا میگیرد و نامهای تجاری، شرکتها و کشورهای تولید کننده دارو را فرا میگیرد . در این رده از داروها داروهای آسم و آنتی بیوتیکها و داروهای سیستم ادراری ،تناسلی و کلیه داروهای موجود در داروخانه شرح داده میشود. ضد دردهای موجود در ابزار ایران و جهان اعم از ضد دردهای مخدر و ضد دردهای غیر استروییدی ضد التهابی و دسته استامینوفنهای داخل و خارج ایران در این دوره آموزش داده میشود. مدیریت و سازماندهی انبار داروها؛ بررسی کمبود داروها، تاریخ انقضا، نحوه نگهداری (یخچالی و غیربخچالی) و …

  • این دوره آموزشی در بسیاری از کشور های پیشرفته مانند آمریکا و بریتانیا دوره های آموزشی برای این حرفه یکی از ملزومات شروع به کار در این حرفه است.
  • نواع چربی خون و چربی مفید و مضر خون و تعادل بین اینها و داروهای رده های مختلف و اثر آنها بر هر کدام از چربی ها در دوره تکنسین داروخانه در مجتمع فنی به صورت مشروح بیان می گردد .
  • در طی دوره آموزش تکنسین داروخانه شما میتوانید نسخه خوانی و قیمت زنی و چیدن داروها را به طور کامل یاد گرفته و به عنوان یک تکنسین داروخانه مشغول دوره مجازی تکنسین داروخانه به کار شوید.
  • تکنسین داروخانه خدمات بهداشت و سلامتی یکی از مهم ترین صنعت ها در کشور هستند.
  • این دوره شامل سرفصل هایی چون قفسه بندی، آشنایی با نرم افزار وکیل و کار با آن، نسخه خوانی و نسخه پیچی است.
مجتمع فنی تهران در چهار مرکزمیرداماد، سعادت آباد (مرکزی)، نیاوران و بام لند (شمال غرب) با شهریه ۲۳۰۰۰۰۰ اقدام به برگزاری این کلاس ها می نماید. تکنسین داروخانه در پایان این دوره قادر است تمام داروهای گیاهی را شناسایی کند. این دوره در مجتمع فنی تهران ساختمان مرکزی به مدت ۶۰ ساعت برگزار میشود . داروهای مورد نیاز برای بیماران صرع و تشنج و تنظیم دوز این داروها و داروهای روان پزشکی به صورت مشروح برای تکنسین دارخانه توضیح داده میشود. این یکی از بسیاری از تصورات نادرست در مورد دوره نسخه خوانی می باشد.

دوره تکنسین داروخانه همه کارهایی که در داروخانه ها اتفاق می افتد و ما شاهدشان هستیم، مواردی از جمله نسخه پیچیدن، سیستم زنی، بسته بندی دارو و … توسط تکنسین داروخانه اتفاق می افتد. نحوه نوشتن نسخه های متفاوت پزشکان به تکنسین های داروخانه آموزش داده شده و نمونه هایی از خطوط پزشکان قدیمی و جدید بررسی می گردد. این دوره به مدت ۶۰ ساعت توسط تیم پزشکی مجرب و اساتید برجسته پزشکی برگزار می شود که در آن دانش پذیران با علائم اختصاری نسخه نویسی آشنا شده و تنظیم دوز داروها را آموزش می بینند. استفاده از مطالب سایت مجتمع فنی فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

تکنسین داروخانه مقدماتی

با توجه به روش های زیر هم می توانیم به نسخه خوانی و تشخیص دارو بپردازیم. دستیار داروخانه به داروساز کمک می نماید تا داروهایی را که بیمار سفارش می دهد آماده کند. دستیار داروخانه وظیفه دارد تا داروها را با هم مخلوط نماید و نسخه ها را از بیمار دریافت نماید. متخصصان داروسازی و تکنسین داروسازی داروخانه هر دو کمک می نمایند تا داروها را تحت نظارت داروسازی تهیه نمایند. تکنسین داروسازی به عنوان قسمتی از تیم های بهداشتی در مراکز و بیمارستان ها یا داروخانه ها عمومی کار می کنند . تعدادی از تکنسین های داروخانه به عنوان دستیار در داروخانه کمک می کنند.

کسب توانایی ها