خبرهای مهم بورس امروز شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱

مخاطب ۲۴– به نقل از نبض بورس؛ بورس امروز شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که شاخص کل بورس چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در نهایت با افزایش ۳۱۴۹ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۵۷۳ واحد آرام گرفت.

۱- میزان سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ دو برابر سال ۱۳۹۹ خواهد بود و اولین مرحله آن در پایان آذرماه پرداخت می‌شود.
۲- افزایش سرمایه ۱۷۱ درصدی پخش از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته مورد تائید حسابرس قرار گرفت.
۳- نامه دبیر انجمن سیمان به مدیرعامل بورس کالا جهت افزایش ۳۵ درصدی قیمت پایه مصوب انجمن سیمان
۴- براساس اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، شرکت کرمان موتور ۲۸ آبان ماه جاری سه خودروی تولیدی خود را در این بورس عرضه می‌کند. این شرکت در نظر دارد ۱۰۰ دستگاه خودرو کی ام سی T ۸و ۱۰۰ دستگاه خودرو جک S ۵ و ۱۰۰ دستگاه خودرو جک J ۴ خود را در بورس عرضه کند.
۵- با عنایت به احراز شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران و درخواست شرکت ومهان جهت انتقال نماد از تابلوی فرابورس به بورس و موافقت هیات پذیرش بورس اوراق بهادار تهران، نماد معاملاتی این شرکت پس از درج توسط بورس اوراق بهادار تهران از بازار فرابورس به بورس منتقل خواهد شد.
۶- افزایش قیمت در گروه محصولات دیوار ۹ درصد، کف ۱۸ درصد و پرسلان ۱۱ درصد می‌باشد که این امر باعث افزایش میانگین ۱۲ درصدی نرخ فروش محصولات کلوند می‌گردد.
۷- ️در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و با پیگیری سازمان بورس و به منظور حمایت از سهامداران، کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به تصویب رسید.
۸- هیأت مدیره شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان با نماد غگیلا افزایش سرمایه ۲۲ درصدی این شرکت از محل سود انباشته را به تصویب رساند.
۹- فروش اوراق تبعی سبد سهام یا همان اوراق طرح بیمه پرتفوی سهام سازمان بورس (کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان) از ۲۱ آبان در نماد «سهام‌یار» آغاز شده بود و تا فقط تا فردا شنبه ۲۸ آبان ماه ادامه خواهد داشت.
۱۰- پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت توکا ریل با نماد توریل به میزان ۱۱۹ درصد

صف‌های خرید و فروش در پیش گشایش

تعداد نماد‌های در صف فروش: ۱۱ نماد | ارزش صف‌های فروش: ۳۹۳ میلیارد تومان

خبرهای مهم بورس امروز شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱

خبر‌های مهم برای بورس امروز:

تعداد نماد‌های در صف خرید: ۶۳ نماد | ارزش صف‌های خرید: ۳۵۴ میلیارد تومان

این خبر در حال تکمیل است…



منبع