تکنیک نورپردازی در تصویرگری

تصویر به گسترش تخیل مخاطب کمک می کند و او را از دایره ی بسته و محدود تجربیات و ذهنیات شخصی فراتر برده ، امکان تجربۀ دنیایی دیگر را برای او پدید می آورد .نورالدین زرین کلک ، تصویرگر بر جسته ی کتاب کودک، زیرا کمک موثری در ، درک کودک از موضوع می کند ،زیرا ذهن کودک هنوز آنقدر انباشته از تصویر نیست تا بتواند شعر را سنتز کند و از آن چیزی به وجود بیاورد که متعالی و قابل درک باشد . جعبه ماژیکی که در تصویر زیر ملاحظه می کنید از دیگر تولیدات آروین است که از ترکیب طلق و مقوا تولید شده است. در چاپیکو 15 سال است که در زمینهی طراحی بسته بندی ، چاپ و تولید جعبههای مقوایی و لفافهای بستهبندیِ منعطف در حال خدمترسانی به تولیدکنندگان هستیم. این موارد بخش کوچکی از حساسیت طراحی بسته بندی زعفران، این ماده غذایی شگفت انگیز را نشان میدهد. در این روش فقط کافی است تا کاتالوگ و بسته داخلی را به طور شیک طراحی کنید.

نکته مهم بعدی این است که در این مرحله باید حجم تولید خود را مشخص کنید. سپس پکیج کامل را به همراه زعفران در دستگاه قرار داده تا یک لایه اکسین پک بر روی کل محصول کشیده شود. به گزارش ایسنا، برای اولین بار مقالهای از ایران توسط مهدی صفرنژاد بروجنی دانشجوی دکترای دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف در ژورنال Journal of the ACM که یکی از معتبرترین ژورنالهای علوم کامیپوتر است پذیرفته شد. برای بسته بندی زعفران در واحد صنعتی و بزرگ به دستگاه های بسته بندی خاصی نیاز هست که در مقاله “هر آنچه که باید درباره بسته بندی زعفران بدانید” نام برده شده است. این مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان بررسی ویژگی های طراحی برندینگ و طراحی بسته بندی چای و دمنوش های گیاهی در ایران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در پاییز 97 استخراج شده است. برای زعفران روش ها و ظروف مختلفی برای بسته بندی وجود دارد که در مقاله بسته بندی زعفران به آن اشاره کردیم. 3. بسته بندی: با استفاده از دستگاه هایی که به انها اشاره کردیم می توانید زعفران را بسته بندی کنید. اگر بخواهید دستگاه شیرینگ و یا اسکین پک را بخرید حداقل به ۱۰ میلیون سرمایه نیاز دارید.

4. چاپ مشخصات: باید مشخصات دقیق محصول شامل وزن و تاریخ تولید آن را تصویر سازی کتاب بزرگسالان قید کنید. مدل اتوماتیک این دستگاه قابلیت چاپ کردن تاریخ و سایر مشخصات روی بسته بندی محصول را نیز دارد. برای مثال مواردی مانند چیپس و بیسکویت را در نظر بگیرید. به جای اینکه تصویر را روی بستهبندی ایجاد کنید ، می توانید فضای شفافی بگذارید تا نگاهی اجمالی به چیپس های واقعی به مصرف کننده بدهد. اگر بخواهیم به اختصار بسته بندی را تعریف کنیم باید گفت بسته بندی مجموعه ی فرآیندهایی است که هدف آنها حمل و نقل درست، انبار کردن صحیح و آسان، توزیع مناسب، فروش و استفاده ی آسان و بهینه­ ی محصولات می باشد. اطلاعاتی که توسط طراحان در درون لوگو به وسیله ی انتخابهای صحیح فرم،شکل و رنگ انتقالشان به مخاطب آسان شده و به راحتی در ذهن مشتریان جای می گیرد.در بازاریابی رقابتی امروز، هیچ چیز جز معرفی صحیح یک مجموعه، قبل از شناخته شدنش نمی تواند گامی موثر در موفقیت یک برند بردارد.برندی که با چشم نوازی ، زیبایی، خوانایی،سادگی و گویا بودن، خصوصیات و اهداف مجموعه را به راحتی به بازار معرفی می کند. مصرف کننده مسلما دوست دارد که بسته پس از نصف خوردن بسته شده و برای بعداً ذخیره کند.

به جرات می توان گفت استفاده از تکنیک روانشناسی رنگ ها در طراحی بسته بندی محصولات می تواندیکی ازاصلی ترین نکات دراین زمینه باشد.شاید این جمله را شنیده باشید که رنگ ها فروشندگان خاموش هستند.یعنی در جایی که کلام قادر به تبلیغ محصول شما نیست این جعبه محصول شماست که بایک طراحی استاندارد می تواند به فروش بیشتر محصول شما کمک کند. در این مقاله نقاط ضعف و قوت بسته ها مورد بررسی قرار گرفته و در پایان نکات و پیشنهاداتی برای طراحان و پژوهشگرانی که در این زمینه خواستار فعالیت می باشند، درج شده است. البته ممکن است به مجوزهای دیگری نیز نیاز داشته باشید برای همین پیشنهاد می شود که به اداره بهداشت و یا جهاد کشاورزی محل زندگی خود مراجعه کرده و یا با افراد با تجربه در این زمینه مشورت کنید. نوع دیگری از تصویرسازی که هنرمند میتواند با استفاده از آن نرمی و سایههای زیبایی را ایجاد کند، مورد زیر است. بیشتر مشتریان تصمیم پرداخت خود را تنها در چند ثانیه میگیرند. قبل از هرچیز برای شروع هر کسب و کار باید به مطالعه بازار محصول و مشتریان آن پرداخت. استراتژی فوق ، برای این برند مثبت بود ، اما دلیلی ندارد اگر شما آن را به کار بگیرید موفق باشید!

پس بهتر است در طراحی و چاپ این محصول دقت و وسواس لازم را به خرج دهید. بلکه باید ­به صورتی باشد که پس از آویزان کردن، چروک­ های ناشی از تا، محو شود. برای راه اندازی یک کارگاه خانگی تقریبا به یک فضای ۵۰ متر مربعی نیاز دارید که باید بهداشتی باشد تا بتوانید مجوز اداره بهداشت را دریافت کنید. مجوزهای اصلی برای بسته بندی زعفران را باید از دو ارگان دولتی جهاد کشاورزی و اداره بهداشت دریافت کرد. اولین و مهمترین عنصری که باید در هنگام طراحی یک بسته بندی مد نظرتان باشد ، محصول است. یک طراح حرفه ای و خوش فکر تصمیم گرفت، زیبا، جذاب، حیرت انگیز، جدید و متفاوت و در عین حال ساده بودن را در قالب یک طراحی ارائه دهد و اطلاعات غیر ضروری و به درد نخور را از روی محصول پاک کند. اما در حالت کلی یک جعبه مناسب باید از محصول در مسیر حمل و نقل نگهداری کند و شکل و طراحی خود را از دست ندهد. بسته بندی یک محصول تجاری مهمترین بخش ارتباط واحدهای تولیدی با مشتریان و خریداران است؛ این امر باعث شده است که بسته بندی محصولات تولیدی با عنوان – فروشنده خاموش -معرفی گردد؛ مشتری بسته بندی را می بیند و آن را انتخاب می کند.

و یک بار دیگر بسته بندی مجدد مهر و موم شود، پس مصرف کنندگان بسته را دوست دارند و این به طور معمول فروش شما را افزایش میدهد. خلاقیت در طراحی جعبه مادر زعفران : تغییر اساسی دیگر این بسته بندی، نوع نمایش دادن آن در فروشگاه ها می باشد. بسته بندی مقوایی را همه روزه در بسیاری از فروشگاه های سطح شهر مشاهده می کنیم. تمایز خود را به نمایش بگذارید: به یاد داشته باشید که بسته بندیای برنده است که بین رقبای دیگر در قفسه فروشگاه گم نشده به سادگی به چشم بیاید. چاپ بستهبندی برای انواع موادغذایی و آشامیدنی، لبنیات، خشکبار و شیرینی جات، نوشابه ها و آب معدنی ها، حبوبات و کنسروجات، محصولات سلولوزی و دهها دستهمحصولی دیگر از صنایع مختلف قابل انجام است.

در بسیاری از مواقع، محصولاتی که بیشتر برای شأن مشتری ارزش قائل هستند، بسته بندی های خاص و شیک تر به بازار ارائه می نمایند. اما در بسته بندی سفارشی ماجرا بسیار فرق دارد و این بسته بندی کاملا منحصر به فرد و خاص است. برای یاد گرفتن تکنیک های مربوط به نور، اصولی وجود دارد که ابتدا باید درک شود. بد نیست مقاله مربوط به اصول طراحی بسته بندی را نیز مطالعه کنید. می توانید برند اختصاصی خود را نیز روی بسته بندی حک کنید. این روش نیز مانند روش قبلی جز روش های بسته بندی ثانویه است. البته نقطه ضعف این نوع بسته این است که طراحی شیک و خاصی ندارد. این روش نیز به همراه بسته بندی اولیه شیک و زیبا می تواند مشتریان زیادی را جلب کند. چون قصه را با یک سری تکنیک و ارتباط متنی میتوان به تصویر تبدیل کرد اما هر کسی نمیتواند بر روی یک سنگ یا کانی کار کند؛ چون برای این کار باید هم خوب نقاشــی کند و هم علوم و فنون را بشناسد.

DVDهای زبان مفید هستند،مخصوصاً برای والدین شاغل(پر مشغله).DVD هارا در حالی که کلمات و عبارات مفید را به روشی جالب تکرار میکنند،بررسی کنید.و دنبال DVD باشید که مخصوص کودکان است و بازی و آهنگ دارد و خیلی خوب طراحی شده است. اغلب انواع کارتن بسته بندی، چه از نوع جعبههای سخت یا همان هاردباکس، کارتنهای تاشو، بستههای پلی اتیلن و غیره، را هم به روش معمولی و هم به روش سفارشی میتوان تهیه کرد. همچنین باید مشخص کنید که بسته های شما چه اندازه ای خواهد داشت. نمی توان بدون رعایت شرایط و ضوابط موجود در این زمینه انتظار داشت کیفیت محصولات تولیدی همچون زعفران، در یک دوره زمانی مشخص – تولید تا انقضا – حفظ گردد. چیزهای خوراکی به بستهبندی محکم و بدون ورود هوا نیاز دارند بنابراین شما نمی توانید آنها را مستقیماً در یک جعبه کارتن گشاد بسته بندی کنید تا از دیگران متفاوت باشد. تصویرگری کتاب کودک کاری تخصصی است که همه تصویرسازان نمی توانند به خوبی از عهده انجام آن بر بیایند. این مورد میتواند در فروش بیشتر کالاها تأثیر مستقیم داشته باشد و همین عامل باعث شده است تا صاحبان کسب و کار از طریق روشهای مختلف به دنبال بازاریابی و تبلیغات برای محصولات یا خدمات خود باشند و در این زمینه تبلیغات گوناگونی را انجام دهند.

به جای نوشتن نام رنگ و کد رژ لب ، بسته را شفاف نگه دارید تا رنگ واقعی رژ لب را نشان دهد. در حالی که به ایده هایی برای جذابیت آن برای مشتریان فکر می کنید ، مسئولیت واقعی آن یعنی ایمن نگه داشتن محصول را فراموش نکنید. به مشتری فکر کنید: تمرکز شما در همه حال باید به بازار هدفتان باشد. پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا بتوانید بازار هدف خودتان را بهتر انتخاب کنید و در نتیجه طراحی بسته بندی مناسب تری داشته باشید. مثلا شرکت الف می خواهد ماهیانه ۱۰ کیلوگرم زعفران در بسته های ۱ گرمی تولید کند.

با همکاری سارا طاهری، محمدمهدی هاشمی، سید امید دستمالچیان و محمد عرفان انوری از دانشجویان دانشگاه یزد ساخت آن انجام شد. مرزبندیهای گفته شده، نشانگر آن است که نویسنده و تصویرگر باتوجه به گروه سنی انتخاب شده، ناگزیر به پیروی از نسخههایی هستند که میزان علاقه و درک گروه سنی مخاطب را دربر دارد. باتوجه به مقدار وزن و مقدار فضای مورد نیاز هر وزن به پنجره ای برای نشان دادن زعفران، ایده بر روی آن قسمت از طرح تصویر سازی اتود خورد تا بتوان کاراکتر را با محصول هماهنگ کرد. برای هماهنگ کردن محصول با ساختار بسته بندی، از طراحی کاراکتر وتصویر سازی استفاده شد و شخصیت های مورد نظر برای هر بسته ( هر وزن )طراحی شد.