تابعیت سنت لوسیا از طریق سرمایه گذاری: پاسپورت شهروندی سنت لوسیا-بیات گروپ

کشورهای حوزه شینگن اروپا و انگلستان از مهم‌ترین کشورهایی می‌باشند که با پاسپورت سنت لوسیا می‌توان بدون ویزا به آنها وارد شد. اعتبار این پاسپورت برای افراد سرمایه‌گذار خارجی، پس از صدور 5 سال بوده و در صورت اخذ ویزای کانادا با این پاسپورت نیز امکان ورود به این کشور طی این مدت امکان‌پذیر خواهد بود. شاید بتوان گفت که کسب این پاسپورت و شهروندی سنت لوسیا با چنین ارزشی و همچنین هزینه‌ای که سرمایه‌گذار صرف خواهد کرد، نسبت به اخذ پاسپورت‌های اروپایی، کانادا یا امریکا بسیار منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

تماس

تا دسامبر سال 2022 نیز یک گزینه دیگر از این نوع سرمایه‌گذاری در دسترس متقاضیان است که مربوط به خرید اوراق دولتی جبران خسارات کووید می‌باشد. حداقل سرمایه برای خرید این نوع سهام برای هر فرد مجرد یا با همسر و یا با همسر و دو فرزند 250 هزار دلار بوده و برای خانواده بیش از 4 نفر این مقدار به 300 هزار دلار افزایش می‌یابد. با پذیرفتن مجدد پرونده‌های ایرانی از سوی دولت سنت لوسیا، اکنون فقط درخواست‌های شهروندان روسیه و بلاروس برای اخذ شهروندی این کشور در لیست تحریم قرار دارند. در بین جزایر حوزه کارائیب، تنها کشور «سنت‌کیتس و نویس» است که همچنان درخواست‌های شهروندان ایرانی را برای اعطای شهروندی نمی‌پذیرد.

کشورهای بدون ویزا با پاسپورت سنت لوسیا

تابعیت سنت لوسیا از طریق سرمایه گذاری: پاسپورت شهروندی سنت لوسیا-بیات گروپ داشتن تابعیت مضاعف مورد تأیید قانون سنت لوسیا می باشد و در بسیاری از موارد متقاضی می تواند با حفظ تابعیت قبلی خود، تابعیت و شهروندی سنت لوسیا را اخذ نماید. برخی از برنامه های CBI از شما می خواهند که قبل از تأیید شهروندی آنها سرمایه گذاری کنید. هزینه زندگی در سنت لوسیا در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا همچون بریتانیا و ایالات متحده نسبتاً پایین تر است اما به طور کلی نمی توان هزینه زندگی در این کشور را کم دانست. هیچ سود سرمایه، مالیات بر ارث، مالیات بر ثروت بر درآمد در سراسر جهان یا دارایی در این کشور وجود ندارد که همین امر می تواند تاثیر زیادی بر هزینه زندگی افراد داشته باشد.

پاسپورت سنت لوسیا و اعتبار آن

مضاف بر این در صورت رد شدن کیس پناهندگی امکان بازگشت به وطن خویش را نیز در بسیاری از موارد از دست خواهید داد. برای اقدام از این روش متقاضی باید ملکی با ارزش 300,000 دلار خریداری نماید. میزان مبلغ خرید ملک ربطی به تعداد اعضاء خانواده ندارد و در هرصورت این مقدار حداقل میزان خرید برای اخذ پاسپورت از طریق خرید ملک در سنت لوسیا است. برای اخذ پاسپورت از طریق خرید ملک در این کشور باید ملک خریداری شده، به مدت حداقل 5 سال نگهداری شود و به فرد دیگری انتقال نیابد. در این روش دولت عمدتاً همه املاک و مستغلات را تایید می نماید. یکی از روش های سرمایه گذاری در سنت لوسیا که از آن طریق می توان به پاسپورت و شهروندی این کشور دست یافت، روش خرید ملک است.

  • قبل از وکیل دادگستری یا دفتر اسناد رسمی سوگند یاد کنید یا اظهار بیعت کنید.
  • شخص خارجی که با یکی از اتباع سنت لوسیا ( چه در قید حیات باشد، چه فوت کرده باشد ) ازدواج کرده است، نیز صلاحیت ثبت نام و ارسال درخواست جهت اخذ پاسپورت سنت لوسیا را دارد و پذیرش درخواست وی منوط به رأی ادارات ذیربط دولتی است.
  • موسسه حقوقی سام، هیچگونه خدماتی در زمینه اخذ اقامت از پاسپورت سنت لوسیا طریق پناهندگی ندارد.
  • این امر باعث می شود سنت لوسیا بسیار رقابتی تر باشد ، به ویژه برای متقاضیان دارای خانواده.
  • همچنین اگر افراد از طریق سرمایه گذاری تابعیت این کشور را گرفته باشند و فرزندشان خارج از این کشور به دنیا بیاید، فرزند می تواند شهروندی این کشور را داشته باشد.

پناهندگی در سنت لوسیا در بعضی از سالها به صفر رسیده اما در سال های بین 2012 تا 2015 روند رو به رشد داشته و در نهایت درصد پناهندگی در سال2016 به 1% رسیده است. هزینه ها و شهریه های تحصیلی در سنت لوسیا بسته به مدرسه، کالج یا دانشگاه انتخاب شده، متفاوت خواهد بود. دانش جویان می بایست مبلغ 4000 تا دلار را به عنوان شهریه در هر ترم بپردازند. علاوه بر شهریه، هزینه های جانبی تحصیل و هزینه اسکان نیز بر مقدار مذکور افزوده می شود. البته کمک هزینه تحصیلی و وام های دانشجویی برای کمک به دانشجویان در دسترس است. مدرک کارشناسی در سنت لوسیا به طور متوسط 4 سال زمان می برد تا به پایان برسد.