انواع تبلیغات گوگل چیست؛ چگونه در گوگل تبلیغ کنیم؟

در قسمت دوم، به بحث در مورد اطلاعاتی که برای انتخاب کلیدواژهها به ما کمک می­کند خواهید پرداخت. در قسمت آخر نیز برترین پست­های مربوط به جستجو کلیدواژهها و ابزارهای کمکی برای جستجوی کلیدواژهها گردآوریشده است. اگر عضو pro نبودید برخی روشهای جایگزین نیز به شما آموزش داده خواهد شد. ما به عنوان افرادی که در زمینه تبلیغات دیجیتال و آژانس بازاریابی با روشهای تبلیغاتی بسیاری سر و کار داریم و هر یک از آنها را مورد بررسی و ارزیابی قرار میدهیم، می گوییم که تبلیغات گوگل یکی از هدفمندترین و بهترین روشهای تبلیغاتی دنیا است و تجربه چندین ساله ما در این زمینه آن را به ما ثابت کرده است. در مقالات آینده به بررسی مراحل ثبت نام در گوگل ادسنس خواهیم پرداخت تا اگر شما هم قصد درآمدزایی از طریق اینترنت را دارید با این روش محبوب بیشتر آشنا شوید. شما پس از دریافت و بررسی این برآورد؛ این مبلغ معین را پرداخت کرده و سپس فرآیند تبلیغ شما آغاز میشود.

برای تغییر مکان خود برای پیشنهادات کلیدواژههای محلی به تنظیمات جستجو گوگل بروید و شهر یا منطقه ای را بهعنوان مکان پیشفرض انتخاب کنید. این نکته را هم باید در نظر داشت که شاید گوگل سیاستهای خود را در هر زمان تغییر دهد. این در حالی است که در سئو شما به گوگل پول نمیدهید. تبلیغات در گوگل به چه شکل است؟ موانع کار با گوگل ادسنس در ایران چیست؟ از جمله موانعی که با آن مواجهیم زبان مورد تایید ادسنس است که متاسفانه زبان فارسی جزء آن نیست. اگر از جیمیل یا سرویس دیگیری از گوگل استفاده میکنید، یعنی صاحب یک حساب در گوگل هستید. با گذشت زمان مشتریان بسیار زیادی را دیدهایم که توانستهاند در بازه زمانی کوتاه با استفاده از تبلیغات در گوگل ادز، فروش خود را چندین برابر کنند. برای داشتن گواهینامه معتبر گوگل ادز، مشتریان باید از امتحان Google Fundamentals Google Ads و یکی دیگر از امتحانات پیشرفته ادز مانند جستجوی تبلیغات، تبلیغات نمایش، تبلیغات ویدیویی، تبلیغات خرید، گوگل آنالیتیکس و تبلیغات موبایل عبور کنند و داشتن این مدرک نشان دهنده این است که شما یا شرکتتان در زمینه تبلیغات دارای تخصص زیادی هستید. یکی دیگر از ابزارهای مورداستفاده Google AdWords Keyword Planner می­باشد.

این بدان معنی است که بیزینس شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) در لحظه ای که مشتریان ایده آل شما به دنبال محصولات و خدماتی مانند شما از طریق جستجوی گوگل یا گوگل مپ هستند، ظاهر می شوند. 2. محصولات یا خدمات خطرناک: گوگل ادز اجازه تبلیغ به کالا و خدماتی که برای کاربران آنلاین و آفلاین، زیانبار است را نمی دهد. از این مبلغ دریافتی، 68٪ را به ناشران پرداخت میکند و الباقی برای خود گوگل است. طبق تجزیه تحلیلی که شرکت SemRush در بین بیش از 63000 تبلیغکننده و ناشر انجام داد، محبوبترین اندازهی تبلیغات را 728×90 و 300×250 تخمین زدهاست. این پارامتر مقداری بین1 تا 10 دارد که گوگل به هر یک از کلمات کلیدی اختصاص می دهد.

ناشرانی که استفاده از سرویس گوگل ادسنس را انتخاب میکنند، ملزم به رعایت خط مشیهای آن هستند. این هزینه بستگی به رقابت و CPC موجود در آن حوزه دارد. برای مثال، برای بودجههای کمتر، ممکن است بخواهید رقابت را بهینه کنید و با هزینه کلیک کمتر همان نتیجه مطلوب را داشته باشید. برای شروع، برخی لغات و عبارات را در بخش Enter in a Keyword سایت Ubersuggest وارد کنید. همانگونه گه میبینید این قابلیت هم برای کلیدواژههای ساده و هم برای عبارات طولانی وجود دارد. بنابراین اولین چیزی که باید انجام دهید این است که عبارات مناسب و مرتبط برای کسبوکار خود پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که ما فقط بر AdSense و بهینه سازی تبلیغات شما تمرکز خواهیم کرد و در مورد ساخت وب سایتی که ترافیک ایجاد می کند، بحث نمی کنیم. از اندازه و فرمت ویدیوها و گیفها باید در زمان ساخت آنها اطلاع پیدا کنید. شما پس از ساخت اکانت گوگل ادز و شارژ اکانت گوگل ادز میتوانید بلافاصله تبلیغ خود را در صفحه اول گوگل مشاهده کنید. در غیر اینصورت قبل از شروع به کار با ادسنس یک حساب کاربری در گوگل باز کنید.

قانون گوگل ادسنس به این صورت است که به ازای هر کلیک، گوگل از تبلیغکنندگان هزینه میگیرد. همچنین به تفکیک میتوانید میزان جستجو کلیدواژه(VOLUME)، هزینه به ازای هر کلیک(CPC) و میزان رقابت (COMPETITION )برای این کلمه کلید که با آن مواجه خواهید شد را مشاهده کنید. چنانچه جزء افرادی هستید که در حال استفاده از سایت های خاصی همچون آپارات، یوتیوپ و غیره می باشید، قطع به یقین با تبلیغات اسپانسری در این فضاها مواجه شده اید و آشناییت دارید. بنابراین شما باید سعی کنید این مسیر را به درستی ایجاد کنید تا امتیاز بالاتری از گوگل بگیرید. اسکریپتها به ما کمک میکنند تا مدیریت اکانت خود را آسان تر از قبل انجام دهیم. این امر همچنین به میزان مطابقت تبلیغ با علاقه مخاطب، محل تبلیغ در صفحه و … اما جدید ترین خبرها از آپدیت گوگل, از حذف average position در گوگل ادز میگویند. پس در حالتی که آگهی نمایش داده میشود، اما کلیکی روی آن انجام نمیگیرد هزینهای از شما کسر نخواهد شد. اما اینطور هم نیست که کنترلی روی مسدودکردن تبلیغات نداشتهباشید. در بخش بعدی، تنظیمات مربوط به منطقه جغرافیایی که قصد دارید تبلیغات در آن نمایش داده شود را تنظیم کنید.

بسته به کلیدواژه شما، هر موتور جستجو پیشنهادات مختلفی ارائه میدهد. و انواع مختلفی از روشها برای نمایش آنها وجود دارد. با وجود تمام این مشکلات و موانعی که گوگل سر راه کاربران ایرانی قراردادهاست، باز هم بسیاری از کاربران ایرانی در این فضا مشغول به کسب و کار هستند. شما ممکن است در حال تولید کردن بهترین محصول دنیا باشید اما تا زمانی که آن را با شیوه های موثر و به روز معرفی نکنید، کسی از آن خبر دار نخواهد شد. با وجود اینکه هر دو روش منجر به درآمدزایی از طریق این فرآیند میشود، اما بسیاری ترجیح میدهند تا روی ترافیک و بازدید سایت تمرکز کنند. برای اضافه کردن شماره تماس ایران در تبلیغات گوگل ادز در ابتدا باید پس از ورود به اکانت گوگل ادز، بر روی آیکون آچار در بالای اکانت کلیک کرده و از تب Bulk Actions گزینه Scripts را انتخاب نمایید. حتی افرادی که با شبکه های اجتماعی و وب سایت های مختلف آشنایی ندارند گوگل را می شناسند؛ ایام قرنطینه سبب شده تا عموم مردم زمان بیشتری را صرف گشت و گذار در اینترنت و یافتن محصولات و خدمات موردنظرشان کنند؛ وظیفه شما در این میان فراگیری راه های تبلیغات در اینترنت و پیگیری راهنمای ثبت تبلیغات در گوگل است تا بتوانید به اهداف خود دست یابید.

Global monthly searches: این ستون بیانگر جستجوی 12 ماهه­ ی کاربران برای کلیدواژه در جستجوی گوگل می­باشد. برای مبتدیان و مشاغل کوچک ، توصیه می شود که با جستجوی شبکه استفاده کنید زیرا تبلیغات شما را به کاربرانی نشان می دهد که به طور خاص کلمات کلیدی مرتبط با تجارت شما را جستجو می کنند. توصیه میشود، قبل از شروع کار با AdSense، حداقل 20-30 صفحه محتوا در صفحهتان ایجاد کنید. در بخش Bidding نیز توصیه میشود حالت Select your bid strategy را روی Manual CPC قرار دهید و Maximum CPC bid limit را نیز بر اساس ارزش هر کلیک تعریف کنید. خیلی از شرکت ها نمی تونن به این راحتی روی SEO موفق باشن چون اولا سئو بسیار پیچیده است و دوم اینکه سئو هم مثه تبلیغات در گوگل موقتیه . به عنوان مثال ممکن است کلمهای مانند «بلیط» 8000 بار در ماه جستجو شود. Local monthly searches: اگر کشور یا زبان خاصی برای جستجوی خود تعیین کردید در این ستون میانگین تعداد جستجو در مدت 12 ماه را برای این کشور یا زبان نشان میدهد. اگر ماه ها برای توسعه اپ iOS یا اندرویدی خود زحمت کشیدهاید و اکنون برنامه خود را در گوگل پلی و اپ استور قرار دادهاید و بعد از گذشت چند هفته هنوز تعداد نصب برنامه شما 4 رقمی نشده است، پیشنهاد میکنیم همین حالا با تیم جی ادز تماس بگیرید و برای شروع تبلیغات صفحه اول گوگلی پلی و اپ استور خود مشاوره دریافت کنید.

یکی از ابزارهای کارآمد که میتواند شمارا در یافتن کلیدواژههای جدید یاری کند Ubersuggest است. اگر که از گوگل ادز استفاده کردهاید تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و اگر به دنبال توسعه کسبوکار خود و یا افزایش مخاطبان و دیده شدن هستید، به شما پیشنهاد میکنیم از تبلیغات پربازده گوگل استفاده کنید. گزارش اکستنشن به شما کمک میکند آمار و اطلاعات مربوط به این اکستنشنها را ببینید. موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقهمندید و دربارهی آن مطالب زیادی بنویسید. و شاید بزرگترین مانع برای طی این پروسه این باشد که نامهی تاییدی که گوگل برای اکانت ادسنس ارسال میکند بصورت فیزیکی به آدرس مقصد ارسال میشود.

فرآیند کار با گوگل ادسنس ساده است. کسب درآمد از گوگل ادسنس از طریق وبسایت پرداخت بین المللی Pay98 می تواند به صورت دلاری، تومان یا حتی ارز دیجیتال باشد. بعد از آن، کاربران شروع به کلیک روی تبلیغات سایت شما میکنند و نهایتا بابت این کلیکها مبلغی از طرف گوگل به شما پرداخت میشود. در نظر داشتهباشید که گوگل یک سیستم بسیار قدرتمند برای جلوگیری از تقلب دارد و در صورتیکه متوجه فعالیت مشکوکی روی تبلیغات شود، حساب ادسنس شما را به حالت تعلیق درمیآورد. این خط ها باید ۲۵ کاراکتر یا کوتاه تر باشند و حداقل یکی از آنها باید ۲۰ کاراکتر یا کمتر بوده تا بتواند در صفحه نمایش های کوچکتر به خوبی نمایش داشته باشد.

به این ترتیب که بر اساس الگوریتمهای اختصاصی خود، تبلیغات هدفمندی را در صفحه شما نمایش میدهدکه مربوط به محتوای سایت شما یا جستجوهای قبلی کاربران است. آموختیم که چگونه اکانت گوگل ادز برای خود بسازیم. ولی اگر شما صاحب استارت آپ و کسب و کار نوپا هستید، گوگل ادز می تواند با سرعت بیشتری از سئو برای شما ترافیک هدفمند و در نتیجه فروش بیشتر به همراه بیاورد. تبلیغات در گوگل تبلیغ در گوگلجست­جو کلیدواژه یا همان کلمه کلیدی ، اساس و نکته کلیدی هر کمپین بازاریابی آنلاین به خصوص در تبلیغات در گوگل است. بدون دانستن اینکه چه کلمات کلیدی را باید هدف قرار دهید، چطور میتوانید به طور مؤثر وبسایت خود را بهینهسازی کنید و کمپین های هدفمند تبلیغات در گوگل راه اندازی کنید؟ همانطور که میدانید جایگاه تبلیغات گوگل ادز به عوامل مختلفی بستگی دارد.

کلمات کلیدی منفی به شما این امکان را می دهند که عبارات جستجو را از کمپین های خود حذف کنید و به شما کمک می کند فقط بر روی کلمات کلیدی که برای مشتریانتان اهمیت دارد تمرکز کنید. اگر از این قوانین پیروی نکنید، ممکن است گوگل حساب AdSense شما را غیرفعال کند و یا از پرداخت وجه خودداری نماید. یکی از رایج ترین سوالات در رابطه سرویس گوگل ادسنس این است که از این طریق تا چه میزان می توان کسب درآمد کرد. این مدل باعث شد تا مترجم گوگل بتواند با توجه به متن ترجمه دقیق تری تولید کند و ترجمه ماشینی آنلاین حاصل به زبان انسان نزدیک تر باشد.

این نوع از تبلیغ، محتوای متنی هستند که شما در صفحات نتایج موتور جستوجوی گوگل میبینید.این آگهیها میتوانند در بالای نتایج جستوجوی ارگانیک یا در پایین بهترین سایت تبلیغ در گوگل صفحه ظاهر شوند. موتورهای جستوجوی زیر گزینههای جستجوی پیشنهادی مشابهی را دارا میباشند که در زمان تایپ کلیدواژهها در زیر کادر ظاهر میشود. با تایپ بیشتر میتوانید به جزییات بیشتری دسترسی داشته باشید. بهمحض تایپ کردن کلمات و عبارات مرتبط با کلمات شما بهصورت خودکار در صفحه کشویی کادر جستجو ظاهر میشود. گوگل ادسنس بهصورت خودکار تبلیغاتی را به نمایش میگذارد که نزدیکترین ارتباط را با محتوای تولیدی شما دارد. پس مطابق با شرایط و ضوابط، مسئولیت شما به عنوان صاحب یک وبسایت و ناشر تبلیغات گوگل ادسنس، این است که به روز باشید و از سیاست ها پیروی کنید. از آنجایی که این موضوع، مزیت مهمی برای کسب و کارها ایجاد می کند ، رقابت برای آن به شدت بالا است. و معمولا برای هر کلیک میتواند از 0.20 تا 15 دلار تغییر کند. چنانچه مایلید تبلیغ به صورت ۲۴ساعته نمایش داده شود نیازی به تغییر این بخش ندارید. از طرفی، شما نمیتوانید انتخاب کنید که کدام تبلیغات روی سایت شما به نمایش درآید.