اما پس از آن بود که نسل جدید محصولات مرسدس بنز با فرمی جدید معرفی شدند و شرکت مریخ هم واردات نسل جدید یعنی W108 را که در دو گونه 250S و 280S محبوبتر بود، آغاز کرد. علاوهبراین، شرکت خاور اقدام به مونتاژ کامیونهای مختلف مرسدس بنز کرد که خود پیشرفتی بزرگ برای صنعت خودروی ایران بود. شرکت تازه تأسیس ایران ناسیونال نیز اتوبوسهای سری ۳۰۲ را مونتاژ میکرد که در تیراژی قابل توجه صادر میشدند. بازار خودروی ایران پیش از دهه سی، تنوع محدودی داشت و واردات نیز حجم سالهای بعد را نداشت.
مرسدس-بنز در سال ۲۰۰۴ پس از ۷ سال که مدل جدیدی را معرفی نکرده بود، با مشارکت مک لارن، اقدام به تولید مرسدس بنز اسالآر مک لارن نمود. در اواخر همین سال، مدل دیگری بنام مرسدس بنز سیالاس نیز رونمایی شد. اما سرانجام قرار شد با توجه بیشتر به ایمنی، این خودرو در کلاس رودستر ساخته شود و این امکان باشد، تا یک سقف فلزی نیز روی آن نصب شود.
- ترمزهای مرسدس بنز CLK عالی عمل می کنند و کنترل خودرو را راحت تر می کنند.
- به فاصله تنها پنج ماه، مرسدس بنز نخستین دستگاه مرسدس بنز ۳۰۰اسال را آماده کرد و برخلاف رسم همیشگی آن را به جای آلمان، در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی کرد.
- مرسدس بنز در دهه سی نیز فعالیت خود را در ایران با مدل موفق ۱۷۰ ادامه داد.
- در سال ۲۰۰۴ یکی از آنها به قیمت ۷٫۵ میلیون دلار در یک حراجی فروخته شد.
- با این حال، شرکت دایملر مجدداً تصمیم گرفت از نام میباخ به صورت برند مرسدس-مایباخ برای خوردوی سوپر لوکس خود همانند مرسدس-مایباخ اس۶۰۰ استفاده کند.
خوشبختانه نسلهای متمادی این خودروها نیز بهطور مستمر به ایران وارد میشدند تا تنوع در کشورمان به طرز قابل توجهی بالا باشد. پس از موفقیت قابل توجه مرسدس بنز در دهه سی بود که شرکت مریخ، تنوع محصولات ارائه شده به بازار ایران را در دهه چهل شمسی افزایش داد. مدل محبوب ۱۹۰ در کنار سری مشهور به Fintail در دو اتاق بزرگ و کوچک در کنار مدلهای اسپرت سری SL (در ابتدا 190SL و سپس پاگودا) وارد ایران شدند که هر یک توانستند بازار هدفشان را تسخیر کنند.
Mercedes Benz GLC-Class کلاس GLC
CLA45 در سال 2016 توسط ستاره ایران به بازار ایران عرضه شد که تمامی نسخه های وارداتی آن مجهز به پکیج تیونر آلمانی MEC Design بودند هرچند نمایندگی ایرانی مرسدس بنز تمایلی به خدمات دهی این خودروها نداشت و سرانجام در بهار 1396 مجوز واردات این خودرو نیز لغو شد. در بخش تجهیزات ایمنی مجهز به 7 عدد کیسه هوا( راننده- سرنشین جلو- زانویی- پرده ای)، مجهز به سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم در 4 حالت( کامفورت- اسپورت- اسپورت پلاس- ریس Race)، مجهز به ایموبلایزر، مجله خبری خودرو جک کیلس و دارای قفل مرکزی با کلید برقی است. این ماشین سرعت 0 تا 100 را در 4.8 ثانیه پر می کند و با توجه به موتور حجیم و پرقدرت، مصرف سوخت پایینی دارد. ماشین های مرسدس بنز در کلاس های مختلفی ارائه می شوند که هرکدام از این کلاس ها دارای خصوصیات متفاوتی می باشند. اما در میان تمام این کلاس ها، سری E و C به ترتیب پرفروش ترین ها بنز در دنیا بوده اند. خودروهای E کلاس معمولا خودروهای سدانی می باشند که از لحاظ موتوری و ساختاری مانور بیشتری روی آن ها انجام شده است.
ماشین شارژی بنز
صندلیهای نسل جدید سدان لوکس بنز ۱۸ موتور دارد و علاوه بر گرم و خنک شدن، سرنشینان را با ده روش مختلف ماساژ میدهد. تعدادی از ۳۱ بلندگوی سیستم صوتی ماشین هم در داخل صندلیها قرار داده شده تا به گفته مرسدس-بنز کیفیت موسیقی که سرنشینان میشنوند به خوبی یک استودیوی صدابرداری باشد. بنز همراه با نسل جدید کلاس S، نسل جدیدی از سیستم مدیریت ماشین را هم عرضه کرده است.
اجازه بدهید صادق باشیم.چادر بنز برتر آپشن گران تر از دیگران است ؟