چرا مادربرد کامپیوتر به باتری نیاز دارد؟ مجله خبری رها رهامگ

اگر سی‌پی‌یو از کار افتاده است یا دیگر به آن نیاز ندارید، لازم نیست که مواظب آن باشید. اما اگر امیدوار هستید که در آینده از آن استفاده کنید، باید خمیر حرارتی را به وسیله یک گوش پاک کن و مقداری الکل ایزوپروپیل از روی آن پاک کنید و آن را درون یک محفظه ضد الکتریسیته ساکن قرار دهید. اگر می‌خواهید از هیت‌سینک نیز در آینده استفاده کنید، همین کار را در مورد آن نیز انجام دهید. اگر از یک کیس استاندارد ATX mid-tower استفاده می‌کنید، به یک مادربورد ATX با اندازه کامل نیاز دارید. اگر از یک کیس کوچک‌تر مانند Micro-ATX یا Mini-ITX استفاده می‌کنید، احتمالاً به مادربوردی از نوع متناظر نیاز دارید. در ادامه این نوشته به صورت گام‌به‌گام، سازگاری همه قطعات سخت‌افزاری را با مادربورد بررسی می‌کنیم و در صورتی که هر نوع ناسازگاری مشاهده کردید، می‌بایست آن قطعات را نیز به همراه سی‌پی‌یو تعویض کنید.

قطعی گسترده اینترنت در تهران / مخابرات: به ما ارتباطی ندارد / علت

چرا مادربرد کامپیوتر به باتری نیاز دارد؟ مجله خبری رها رهامگ

این مادربردها معمولا دارای پورت‌ها و شیارهای PCI-E بیشتری هستند و امکانات بیشتری هم دارند. اجرای بازی‌های کامپیوتری با بالاترین تنظیمات، نیاز به سخت‌افزار قوی و بادوام دارد. از همین رو، مادربردهایی مخصوص کاربران گیمر ساخته شده‌اند که طول عمر بالایی داشته و از مواد درجه یک ساخته شده‌اند. امکان ارتقای این مادربردها برای نصب تجهیزات بیشتر و بالا بردن توانایی کامپیوتر وجود دارد. همچنین این مادربردها معمولاً از نظر بصری نیز زیباتر از مدل‌های معمولی هستند قطعات آن به صورت چشم‌نواز و با رنگ‌های زیبا در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

خوش نامی مادربردهای MSI

شرکت ازراک از آوریل 2013 به صورت رسمی وارد عرصه تولید و ساخت مادربرد شد و در حال حاضر لقب سومین کمپانی بزرگ در عرصه تولید و ساخت مادربرد را از آن خود کرده است. مادربورد را به آرامی روی قطعه‌های فلزی کوچکی که با کمی برآمدگی آماده پذیرش پیچ‌های نگه‌دارنده هستند قرار دهید. ممکن است لازم باشد آن را کمی جابجا کنید تا با صفحه ورودی/خروجی پشت کیس منطبق شود. مطمئن شوید که وقتی مادربورد را در جای خود قرار می‌دهید، هیچ کابلی در پشت آن پنهان نشده باشد. اگر قصد دارید مادربورد جدیدی به جای مادربورد قدیمی نصب کنید، صفحه ورودی/خروجی را از نیز از کیس خارج کنید.

چیپ‌های فعلی پل شمالی کارهای زیادی انجام می‌دهند و بسیار گرم می‌شوند و باید هیت‌سینک و فن خاص خود را داشته باشند. برد اصلی (MotherBoard) یکی از اجزای اساسی و مهم کامپیوترهای شخصی محسوب می گردد. در سال ۱۹۸۲همزمان با ارائه اولین کامپیوترهای شخصی از برد اصلی استفاده گردید. اولین برد اصلی از لحاظ اندازه نسبتا” بزرگ و بر روی آن ریزپردازنده ۸۰۸۰ نصب گردید. این برد شامل BIOS ، سوکت هائی برای حافظه مربوط به CPU و مجموعه ای از اسلات ها بود که کارت هائی از طریق آنها به برد اصلی متصل می گردیدند.

تشخیص مدل مادربورد کامپیوتر با استفاده از نرم افزار

پس بهترین گزینه آن است که درایوهای SSD با رابط NVMe را در همان شیارهای PCI-E M۲ نصب کنید. نوع حافظه رمی که مادربردها از آن پشتیبانی می‌کنند معمولا یا DDR3 یا DDR4 یا DDR5 است. سرعت حافظه‌های رم DDR3 بین ۸۰۰ تا ۲۱۳۳ مگاهرتز، حافظه‌های رم DDR4 بین ۱۶۰۰ تا ۳۲۰۰ مگاهرتز و حافظه‌های رم DDR5 بین ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ مگاهرتز متغیر است.

  • برای چنین عملکردی کلماتی همچون Clear CMOS یا Reset to Defaults را یافته و کلیک کنید.
  • صفحه‌ی تنظیمات BIOS به کاربر این امکان را می‌دهد تا تنظیمات سطح پایین سخت‌افزار کامپیوتر را تغییر دهد.
  • اجرای بازی‌های کامپیوتری با بالاترین تنظیمات، نیاز به سخت‌افزار قوی و بادوام دارد.
  • بُردِ مادر یا مادربرد یا برد اصلی تخته مداری الکتریکی است که بخش‌های گوناگون رایانه مانند واحد پردازنده مرکزی، حافظه دسترسی اتفاقی(RAM) و… بر روی آن سوار می‌شوند و قطعه‌های بسیار کاربردی و مهم دیجیتالی نظیر بایوس (BIOS) در آن قرار گرفته‌اند.
  • خوب است بدانید که شرکت لنوو، پس از شرکت های اچ پی، ایسر و دل، چهارمین شرکت بزرگ فروش رایانه شخصی در جهان می باشد.