دو نسل W126 و W140 کلاس S نیز به ایران آمدند که مورد توجه و استقبال نهادهای دولتی قرار گرفتند. در ابتدای دهه هفتاد که صحبت قیمت ۹ و نیم میلیون تومانی کلاس W124 بود، کسی تصورش را نمیکرد که در میانه این دهه به ارقام بیش از ۲۰ میلیون تومان باید فکر کرد. در این دوره با مجوزهای ورزشکاری، تعداد اندکی از نمونههای مدرنتر وارد شدند که با قیمتی سرسامآور معامله میشدند. مرسدس بنز در دهه سی نیز فعالیت خود را در ایران با مدل موفق ۱۷۰ ادامه داد.
دهه ۱۹۲۰[ویرایش]
در بخش تجهیزات ایمنی مجهز به 6 عدد کیسه هوای ایمنی( سرنشینان جلو- جانبی- پرده ای)، سیستم های پایداری و کمک راننده ESP, ASR, BAS, EBA, BA, ABS, DSC، سیستم کلید هوشمند و استارت دکمه ای، سیستم ضد سرقت، قفل فرمان خودکار و کاپوت فعال در هنگام تصادف است. یکی از خودروهای سوپر اسپورت کمپانی مرسدس بنز در کلاس کوپه است که با همکاری شرکت AMG تولید شده است. شاید این موضوع چندان جدید به نظر نیاید، اما بنز EQS را میتوان از جمله ماشینهای الکتریکی دانست که از هیچ امکانات ایمنی برای حفظ جان سرنشینان کم ندارد. فارغ از تعداد زیاد کیسههای هوایی که برای سرنشینان جلو و عقب فراهم شدهاند، این خودرو الکتریکی از فناوری استفاده میکند که در اتوبانها به کمک آن میتوانید در سرعتهای زیر 60 کیلومتر بر ساعت، دست خود را از روی فرمان بردارید. یلینک آنقدر از دیدن محصول شرکت دایملر شگفت زده بود که در همان روز، سفارش یک اتومبیل دایلمر با موتور دو سیلندر و قدرت 6 اسب بخار را نوشت.
در مورد ظاهر بنز CLK در اولین نگاه شیب کاپوت به همراه طراحی چراغ ها نظر مشتری را جلب می کند. یکی از المان ها جلوی CLK چراغ های دوتکه و هماهنگی بی نظیر با کاپوت وجلو پنجره است. در ادامه به بررسی جدیدترین محصولات کمپانی مرسدس بنز در کلاس CLS می پردازیم.
Mercedes Benz SLS AMG
خودروی بنز کلاس CLS که تا به امروز۳ نسل از آن تولید گشته است در کلاس خودروهای شرکتی قرار می گیرد که در دو شکل فست بک سدان ۴ در و شوتینگ بریک ۵ در تولید می گردد که موتور آن در قسمت جلو و محور درعقب قرار دارد. این کلاس از خودروهای بنز که تولید نسل اول آنها به سال ۱۹۹۷ بر می گردد در دو کلاس کامپکت کوچک و کامپکت شرکتی تا به امروز تولید می شوند. شکل بدنه ماشین بنز کلاس A معمولا به سه صورت هاچ بک ۳ در، هاچ بک ۵ در و هاج بک ۴ در سدان است که موتور و محور آن در جلو تعبیه شده و تمام چرخ های آن محرک هستند.
- GLS63 4MATIC پلاس با موتور 3982cc با توان 162 اسب بخار در دور موتور 1750 تا 6500 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 850 نیوتون متر در دور موتور 2500 تا 4500 دور در دقیقه متصل به یک گیربکس 9 دنده اتوماتیک دو کلاچه است که می تواند جثه 2500 کیلوگرمی این خودرو را در مدت زمان 4/2 ثانیه از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت برساند و در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی 11/9 لیتر سوخت می سوزاند.
- روکشهای بی کیفیت همچنین میتوانند خاک و زبالهها را در داخل خود جمعآوری کنند، که پس از کشیدن و پیادهروی روی خودرو به رنگ، شیشه و تزئینات شما ساییده میشود که میتواند منجر به خراشیدگی و آسیب شود.
- این خودروی مدرن-کلاسیک با بهره وری از موتور 6 سیلندر با حجم 3000 سی سی، توانایی تولید 231 اسب بخار دارد.
- در اواسط دهه ۱۹۶۰ و در سال ۱۹۶۵ مدل مرسدس-بنز کلاس-اس برای نخستین بار عرضه شد.
موفقیت سری اسال مرسدس بنز، سبب شد این شرکت همزمان با مدل مرسدس-بنز ۶۰۰، سری مرسدس-بنز دبلیو۱۰۸ را نیز به بازار عرضه کند. این خودرو هم توسط پال براک طراحی شد و تولید آن تا سال ۱۹۷۲ ادامه داشت. نیمی از ۲۳ هزار دستگاهی که مجله خبری خودرو جک از این مدل تولید شد، در آمریکا به فروش رفت و کمتر از پنج هزار دستگاه از آن، به کشورهای دیگر صادر شد. قابلیتهای فنی این خودرو چندان قابل توجه نبود، اما طرح زیبایش آن را به یکی از خودروهای کلاسیک مرسدس بنز، تبدیل کرد.