همانطور که اشاره کردیم هنوز اطلاعات دقیقی از عرضه این خودرو به بازار کشور نداریم و بنابراین نوع امکانات آن نیز برای ما چندان مشخص نیست. اما با توجه به سطح تجهیزات رقبا و همچنین نوع انتظارات مشتریان ایرانی از این گونه خودروها، میشود حدس زد که A5 پلاس احتمالا با آپشنهایی که در ادامه به آنها اشاره کردهایم، در اختیار مشتری ایرانی قرار میگیرد:
طبق اعلام شرکت سازنده شتاب صفر تا صد سهول A5 پلاس معادل 7.6 ثانیه بوده و بر این اساس لازم است سیمرغ بلورین سریعترین سدان مونتاژ داخل را به آن اهدا کنیم. میانگین مصرف سوخت جک A5 پلاس هم احتمالا چیزی نزدیک به ۷ تا ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.
نزدیکترین حریفان این خودرو را میتوان محصولاتی همچون فونیکس آریزو ۶ پرو، بهمن رسپکت و نسخههای کارکرده برخی سدانهای کرهای نظیر کیا سراتو و هیوندای النترا دانست.
نمای عقب نیز به وسیله چراغهای به هم پیوسته، مه شکنهای عمودی، اسپویلر مسابقهای و دیفیوزر با رنگ متفاوت، چهرهپردازی شده تا ضمن ارائه حداکثر هماهنگی با بخش جلو، روی ویژگیهای فنی سطح بالای این خودرو هم تاکید کرده باشد.
درون کابین نیز شاهد بهرهگیری خلاقانه از نمادهای تکنولوژی برتر این روزهای صنعت خودرو نظیر نمایشگر عمودی بزرگ در قسمت میانی داشبورد و صفحه آمپر تمام دیجیتال پشت فرمان در کنار طراحی نسبتا ساده اما مدرن داشبورد و دیگر بخشهای کابین هستیم که درمجموع فرمی دلپذیر را به مشتریان تجددخواه و مدرنپسند تقدیم میکند.
اقتصاد آنلاین نوشت: سال گذشته در پی انتشار تصاویری از پارکینگ کرمان موتور و برخی صحبتهای مسئولان این شرکت که حضور جک جی ۷ (با نام چینی سهولa5 ) را در ایران به منظور انجام تستهای فنی گواهی میدادند، گمان برده شد این مدل وارد بازار کشور خواهد شد. اما حالا ظاهرا اوضاع کمی متفاوت شده است؛ چراکه نسخه نیوفیس و جذابتر جک جی ۷ با نام سهول A5 پلاس در سال ۲۰۲۱ به بازار چین راه پیدا کرده و گویا جذابیت دلنشین آن به تغییر تاکتیک کرمان موتور در عرضه سدان جدیدش منجر شده است.
اگر چنین قضاوتی در مورد توان فنی محصول جدید کرمان موتور کردهاید، لازم است ذهنیت شما را اصلاح کنیم. زیرا سهول پلاس موتور قدیمیتر موجود در جک جی7 به قدرت 150 اسب بخار را کنار گذاشته و از یک پیشرانه با تکنولوژی ساخت بالاتر مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت gdi سود میبرد. درنتیجه راندمان و بازدهی موتور آن بالاتر رفته و بیشینه قدرت این پیشرانه تا حدود ۱۸۴ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. ضمن آنکه نهایت گشتاور ۳۰۰ نیوتن متری حاصل از این نیروگاه هم با استفاده از یک گیربکس دو کلاچه به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند؛ درنتیجه همه چیز برای ارائه یک سواری تند و تیز و کاملا مهیج فراهم است.
به احتمال قوی سدان a5 پلاس طی سال جاری به فهرست تولیدات کرمان موتور اضافه میشود. البته این سخن فعلا در حد حدس و گمان است و شاید همان جک جی ۷ با ظاهر قدیمیتر به جای مدل a5 پلاس روی خط تولید گروه کرمان موتور قرار گیرد. هر حال باید منتظر تصمیم نهایی مسئولان شرکت کرمان موتور در این زمینه بمانیم تا ببینیم که درنهایت کدامیک از این دو مدل از تولیدات گروه خودروسازی جیای سی چین به بازار ایران اضافه خواهد شد.