سئو چیست کاربرد SEO چیست بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

همانطور که گفته شد، هر بازدید کننده یک IP مخصوص به خود را دارد و بوسیله آن شناسایی می‌شود. امکان تشخیص اینکه یک IP به کرالر تعلق دارد یا یک کاربر واقعی، با بکار بردن ترفند‌هایی وجود دارد. صاحب سایت با ایجاد تغییر در تنظیمات سرور، تعیین می‌کند که اگر یک IP به کرالر تعلق داشت، نسخه متفاوتی از صفحه وبی که برای کاربران واقعی بکار می‌رود، برای آن IP به نمایش در‌آید. اگر موتور جستجو مورد Cloaking را شناسایی کند، وب سایت متخلف را پنالتی کرده و برای همیشه از ایندکس خود حذف می‌کند.

سئو چیست کاربرد SEO چیست بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

همچنین معماری سایت باید با استفاده موثر از لینک‌های داخلی، پیمایش در همه صفحات سایت را برای ربات خزنده تسهیل کند. منظور از لینک داخلی، لینکی است که شما در یک صفحه از سایت قرار می‌دهید و از آن به یک صفحه دیگر در وبسایت ارجاع می‌دهید. برخی از موقعیت‌ها وجود دارد که سایت می‌تواند بدون بهینه سازی به رتبه‌های بالاتر دست پیدا کند. البته می‌بایست خدمات و یا محصولی ارائه کند که سایر وبسایت‌ها از انجام آن عاجز و ناتوان باشند. کاربران معمولا برای رفع نیازهای خود به گوگل مراجعه می‌کنند، درصورتی که شما به طور اصولی بهینه‌سازی سایت را انجام داده باشید، می‌توانید این کاربران را جذب و به اهداف خود نزدیک شوید. توجه کنید که کیفیت را در اولویت قرار دهید و از بهینه‌سازی شدید تصاویر خودداری نمایید.

سایز صفحه در سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟

Web 2.0 اصطلاحی است که برای توصیف نسل دوم شبکه جهانی وب (World Wide Web) بکار می‌رود. Web 2.0 بر‌پایه همکاری و مشارکت کاربران و ماشین‌ها با یکدیگر استوار است. شبکه‌های اجتماعی، بلاگ‌ها، ویکی‌ها، سایت‌های به اشتراک گذاری ویدئو و تصاویر و سایت‌هایی از این دست، نمونه‌هایی از تکنولوژی Web 2.0 هستند. مخفف عبارت (Human Experience Optimization) و در لغت به معنی بهینه سازی تجربه انسانی است. اگر در سایت خود عکس و ظاهر قشنگی داشته باشید و هم چنین بهHEO اهمیت زیادی داده باشید باعث می‌‌شود که کاربر در سایت شما احساس بهتری داشته باشد و زمان بیشتری در سایت بماند.

متا تگ به قطعه متنی اطلاق می شود که توضیحی برای صفحه به شمار می روند. از بین متا تگ های معروف می توان به title، description و robots اشاره کرد. متا تگ ها در ظاهر صفحه مشاهده نشده و تنها در کدهای HTML قرار میگیرند. در این قسمت به رایج ترین پرسش های افراد در هنگام اولین برخورد با موضوع سئو پاسخ داده ایم. این یک روش عالی برای مطلع ماندن از هرگونه تغییر چشمگیر است، بدون اینکه تمام وقت خود را به صفحه نمایش زل بزنید. از سوی دیگر، اگر تغییری پیش‌بینی نشده اتفاق بیفتد، تقریباً هرگز نمی‌توانید از گزارش‌های پیش‌فرض چیزی نتیجه‌گیری کنید.

سئو یک مفهوم جامع و متنوع است

بعد از ثبت‌نام به شما به ویدیوهای دوره دسترسی خواهید داشت و می‌توانید آن‌ها را دانلود و تماشا کنید. ما به شما کمک خواهیم کرد تا چاله‌ها و موانع مسیر خود را بشناسید، آزمون و خطای کمتری داشته باشید و سریع‌تر به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کنید. ما هم سعی کرده‌ایم به‌روزترین دانش سئو را در این دوره در اختیارتان قرار دهیم تا پس از گذراندن آن به یک متخصص تمام عیار سئو تبدیل شوید. در این دوره شما با زیر و بم لینک‌ها، مسیر لینک‌سازی، انواع لینک و نحوه اجرای آن آشنا می‌شوید. همین الان می‌توانید وارد صفحه متخصصان سئو شوید و لیست کسانی که در این بخش معرفی شده‌اند را ببینید.

بهینه سازی تصاویر سایت

هیچ‌گاه فراموش نکنید که پایه و ستون هر کسب‌وکاری محصولات و خدماتی است که ارائه می‌دهد. پس اگر از کیفیت و یا قیمت محصولات و خدمات خود مطمئن نیستید، از سئو انتظار معجزه نداشته باشید. SEO تنها کسب‌وکار شما را با هر ویژگی خوب و بدی که دارد در معرض دید افراد بیشتر قرار می‌دهد. بنابراین اگر افراد زیادی از کسب‌وکار شما بازدید می‌کنند اما آنقدر که باید فروش ندارید بهتر است در استراتژی کسب‌وکار خود بازنگری داشته باشید. در این میدان، کسی برنده است که بتواند جایگاه بالاتری را در نتایج موتورهای جستجو به دست آورد. داشتن تعداد زیادی صفحه با محتوای کپی شده باعث می‌شود که وب‌سایت شما توسط موتورهای جستجو به عنوان وب‌سایتی با محتوای بی‌کیفیت یا فریب‌دهنده شناخته شود.

  • دوره راه‌اندازی کسب و کار آنلاین در 29 دقیقه به شما کمک می کند تا بتوانید یک وب سایت فروشگاهی با وردپرس راه اندازی کنید.
  • در کارگاه آموزش گوگل سرچ کنسول همه پیام‌ها را بررسی کرده و در مورد دلیل ایجاد آنها در سرچ کنسول صحبت کرده‌ایم.
  • ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.
  • از جمله کارهایی که می توان برای کرال پذیری بهتر انجام داد مواردی همچون ایجاد منوی بردکرامب، بهینه سازی نرخ خزش، لینک سازی داخلی صحیح، عدم ایندکس صفحات بی ارزش و بی کیفیت و… است.
  • عیب اصلی کنیبالیزیشن (خود رقابتی) در عدم رشد صفحات سایت به میزان درست و پایین آمدن رتبه سایت در کلمه کلیدی مورد نظر شده است.