آموزش ترید و سرمایه گذاری آکادمی کوین نیک مارکت | حسینی فایننس

آموزش ترید و سرمایه گذاری آکادمی کوین نیک مارکت | حسینی فایننس

معامله‌گران و به طور کلی، تریدرها برای موفقیت در سرمایه‌گذاری و معاملات خود نیاز دارند تا از چارت‌ها و جدول‌های بسیاری برای تجزیه‌وتحلیل وقایع آینده بازار استفاده کنند. بررسی نحوه معامله در تریدینگ ویو یکی از همان روش‌هایی است که می‌تواند به تریدرها در این حوزه کمک بسیار ویژه‌ای کند. به طور کلی، با آموزش معامله در تریدینگ ویو می‌توان از یک نرم‌افزار نموداری مبتنی بر سرمایه‌گذاری استفاده کرد که به صورت تخصصی برای سرمایه‌گذاران و تریدرها ساخته شده است. اطلاعات اولیه و استفاده از نمودارهای ابتدایی، به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

مانند «کف» قیمتی می‌ماند که بیت کوین در هنگام کاهش قیمت از آن پایین‌تر نمی‌آید. آن‌ها با برخی دلایل سرمایه‌گذاری خود را در ابتدا شکل می‌دهند و تا زمانی که این دلایل صادق است، به سرمایه‌گذاری خود اعتماد می‌کنند. موقعیت‌گیری شباهت بسیاری به سرمایه‌گذاری دارد اما کاملاً به آن شبیه نیست. هدف نهایی در این نوع تریدینگ رسیدن به سود قابل توجهی در بلندمدت است.

اما رمز ارزها در کدام دسته قرار می‌گیرند؟ راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد و ارزهای دیجیتال می‌توانند در بیش از یک گروه جای بگیرند. با این وجود، پتانسیل کریپتوکارنسی‌ها در ساخت یک سیستم مالی و اقتصادی کاملا جدید نهفته است. در بازار ترید و معامله ارز دیجیتال، تحلیل فاندامنتال شامل زمینه‌ای نوظهور از علم داده است که داده‌های بلاک چین‌های عمومی به‌نام معیارهای «درون زنجیره‌ای (On-chain)» را بررسی می‌کند.

۲. معاملات معکوس

با این حال، سرمایه‌گذاری که شامل خرید و نگهداری طولانی‌مدت دارایی می‌شود، فقط شامل کسب سود از روند صعودی بازار است و سرمایه‌گذار از روند نزولی بازار نمی‌تواند سودی کسب کند. همانطور که برای فعالیت در بازار بورس و سهام نیاز است تا باید یک کارگزار یا بروکر ارتباط داشته باشید. برای شروع فعالیت در ارزهای دیجیتال نیز شما با پلتفرم‌های معاملاتی و صرافی‌ها سروکار خواهید داشت. تریدر کیست؟ تریدر در بازار ارز دیجیتال به کسانی می‌گویند که در بازه‌های زمانی یک روزه تا چند ماهه به خریدوفروش و مبادله ارزهای دیجیتال مختلف می‌پردازند. هدف از سرمایه گذاری غیرفعال پیروی از عملکرد یک بازار یا شاخص معیار در طول زمان است. سرمایه‌گذاران از استراتژی سرمایه‌گذاری فعال برای خرید و فروش فعال دارایی‌های موجود در سبر خرید خود با هدف شکست دادن شاخص معیار در طول زمان استفاده می‌کنند.

  • ویژگی‌های مربوط به بازارها؛ که در هر بازاری با توجه به افراد حاضر در آن، نوع فعالیت در آن بازار با دیگر بازارها متفاوت است.
  • تمامی مستندات مربوط به دوره آموزشی، اعم از لینک ورود به جلسات، فایل‌های موردنیاز، فیلم جلسات و..
  • درست مانند دنیای واقعی که مردم برای سفرهای خارجی خود به صرافی‌ها مراجعه کرده و با پرداخت ریالی دلار دریافت می‌کنند در صرافی‌های ارز دیجیتال هم همین کار به صورت کاملاً مجازی اتفاق می‌افتد.

به عبارت دیگر پس از رسیدن قیمت به حد ضرری که از پیش تعیین شده، پلتفرم معامله شروع به فروش ارز شما خواهد کرد. این نوع ثبت سفارش به شما این قابلیت را می‌دهد که بیت کوین را با قیمت مشخصی که در نظر دارید خرید یا آن را به فروش برسانید. از طرفی این احتمال نیز وجود دارد که سفارش‌های هیچ گاه کامل نشود؛ چرا که خریداران یا فروشندگان کافی، منطبق با درخواست‌تان، وجود ندارد.

به عنوان مثال برای کسی که ۱ بیت کوین داشته باشد حرکت قیمتی ۳۰۰ دلاری این رمز ارز که ممکن است در عرض چند دقیقه اتفاق بیفتد سودی معادل ۳۰۰ دلار در پی خواهد داشت. مسئله‌ی دیگر بحث نقدینگی بالای صرافی‌های خارجی نسبت به صرافی‌های داخلی است. به عبارت دیگر صرافی‌های خارجی به دلیل تعداد بسیار زیاد کاربرانشان نقدینگی بالایی دارند. «معاملات فرکانس بالا» به عنوان یکی از پیچیده‌ترین استراتژی‌ها شناخته می‌شود. اما با این حال سودهای قابل توجهی را برای فعالان حوزه‌ی ارزهای دیجیتال به همراه دارد. به طور کلی در معاملات فرکانس بالا تمام فرایند به صورت خودکار و توسط کامپیوترهای تخصصی انجام می‌شوند.

به یاد داشته باشید که در بیشتر مواقع، این احساسات است که بر ذهن ما تسلط دارد. پس هیچ‌وقت نگویید که «این اتفاق برای من پیش نخواهد آمد»؛ از ترس و طمع خود آگاه باشید و حتماً به برنامه‌ای که قبل از شروع معامله‌ی داشتید، پایبند بمانید. احساس اصلی دیگر، حرص و طمع است که مبتنی بر ترس است؛ احساسی که از آن با عنوان ترس از عقب افتادن یاد می‌شود.

مارجین کال زمانی اتفاق می‌افتد که ارزش کل حساب مارجین تریدر که با نام «Liquidation Margin» شناخته می‌شود از مقدار مارجین مورد نیاز صرافی ارز دیجیتال یا بروکر مورد نظر کمتر باشد. قبل از نقد خودکار دارایی‌ها به کاربر هشدار مارجین داده می‌شود و تریدر می‌تواند با اضافه کردن دارایی به حساب خود از فروش آن‌ها جلوگیری کند. بسیاری از بازارهای مالی جدید مثل بازار «فارکس» و ارزهای دیجیتال به صورت 24ساعته فعال هستند. مخصوصا بازار ارزهای دیجیتال که 365 روز سال و 7 روز هفته فعال است. در چنین بازارهایی که محدودیت زمانی معامله به شکل سنتی وجود ندارد، تعریف ترید روزانه متفاوت است.

در این استراتژی، تریدرها به دنبال سودهای کوچک ولی پرتکرار از بازار هستند. اسکالپ تریدینگ به این صورت است که تریدرها در آن، معاملات خود را به مدت طولانی باز نگه نمی‌دارند و ممکن است ورود و خروجشان به یک معامله، تنها چند ثانیه طول بکشد. اصطلاح ترید روزانه، از بازارهای مالی سنتی نشات گرفته است؛ به دلیل اینکه در این بازارها، معاملات در ساعات خاصی از روز باز است و بعد از این ساعات امکان معامله وجود ندارد. بازارهای بورس در خیلی از کشورها مانند ایران، در ساعاتی از روز و به مدت محدودی فعال هستند. دومین ابزار مورد نیاز شما برای ورود به بازارهای مالی، استفاده از تحلیل تکنیکال است. به این ترتیب؛ سرمایه‌گذاری می‌تواد شامل اقداماتی از قبیل تامین منابع لازم برای یک شرکت و یا خرید یک زمین در موقعیت مناسب و فروش آن در آینده جهت کسب سود باشد.

ترید روزانه (Day Trading) در ارز دیجیتال چیست؟

مقدار این نسبت با تقسیم ارزش استخراج روزانه بیت‌کوین (به دلار آمریکا) با میانگین متحرک ۳۶۵روزه ارزش عرضه روزانه آن محاسبه می‌شود. 🔘 اکثر ما که در بازارهای مالی معامله میکنیم یک مشکل بزرگ داریم، و آن این است که ضرر را تلخ میدانیم، ضرر را عامل شکست میدانیم، ضرر را عامل بدبختی میدانیم، به هر راهی میرویم آموزش مدیریت سرمایه ارز دیجیتال سایت hoseinifinance تا ضرر ندهیم. کسانی که شعار سود کردن دارند را الگوی خود قرار می دهیم و از کسانی که حرفی از ضرر و شکست می گویند دوری می کنیم. داستان‌های بسیاری از سرمایه گذارانی وجود دارد که به دلیل گم کردن کلید‌های خصوصی خود، صدها هزار دلار پول خود را از دست داده‌اند. اگر پول آنها در یک اکسچنج متمرکز بود، آنها نگران این موضوع نبودند و به راحتی با نشان دادن گذرنامه یا تأیید کارت شناسایی بازیابی پول‌هایشان ممکن بود.